کد خبر: 54404
A

15 کارگر بازداشتی نیشکر هفت تپه آزاد شدند/ دادستان شوش: هیچ خبرنگاری بازداشت نشده است

15 نفر از کارگران بازداشتی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که اقدام به اخلال در نظم عمومی کرده بودند آزاد شدند.

15 کارگر بازداشتی نیشکر هفت تپه آزاد شدند/ دادستان شوش: هیچ خبرنگاری بازداشت نشده است

به گزارش دیده بان ایران؛ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش روز سه شنبه با تایید این خبر به ایرنا گفت: مطالبات به حق و قانونی کارگران توسط مسئولان شهرستان و استان درحال پیگیری است. 
مصطفی نظری اظهار داشت: تجمعات روزهای گذشته کارگران با تحریک برخی عوامل از تجمعات صنفی خارج و باعث اخلال در نظم و آسایش مردم و ایجاد ترافیک در سطح شهر شد. 
وی افزود: تعدادی از عوامل اصلی و تحریک کنندگان تجمعات غیرقانونی شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند که دیروز پس از انجام تحقیقات و انجام اقدامات قانونی با صدور قرار آزاد شدند. 
وی گفت: کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مراقب افراد غیر کارگر که در قالب و پوشش صنفی کارگری قصد سوء استفاده از مقام و جایگاه کارگران زحمتکش را دارند، باشند. 
نظری با تکذیب شایعه دستگیری یک خبرنگار در رابطه با تجمعات کارگری هفت تپه اظهار داشت: خبرنگاری در این رابطه دستگیر نشده اما افراد غیرکارگر در رابطه با تجمعات کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بازداشت شده اند که همچنان در بازداشت بسر می برند. 
دادستان عمومی و انقلاب شوش با بیان اینکه مطالبات صنفی کارگران در چارچوب قانون و مقرارت مورد احترام است، افزود: تجمعاتی خارج از مطالبات صنفی که باعث سلب آسایش مردم و نظم عمومی شهر و برهم خوردن عبور ومرور مردم شود، قابل تعقیب است. 
وی به افرادی که در فضای مجازی اخبار کذب درخصوص هفت تپه منتشر می کنند، هشدار داد: درصورت ادامه این اخبار کذب از سوی پلیس فتا تحت تعقیب قرار می گیرند. 
کارگران هفت تپه امروز شانزدهمین روز تجمع خود را برگزار کردند. 
بازگشت کارخانه به بخش دولتی و پرداخت چهار ماه حقوق معوقه از مطالبات این کارگران عنوان شده است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر