کد خبر: 54462
A

اعضای باند کلاهبرداران ۱۰ میلیاردی در دام پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از دستگیری اعضای باند SI نفره ای که از ۲۰ نفر بالغ بر ۱۰میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده بودند، خبر داد.

اعضای باند کلاهبرداران ۱۰ میلیاردی در دام پلیس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سرهنگ غلامرضا براتی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از متصدیان واحدهای صنفی تجاری و صنعتی مبنی بر کلاهبرداری از آنان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان برخوار قرار گرفت.

وی گفت: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد، اعضای یک باند ۳ نفره اقدام با معرفی خود به عنوان افراد صاحب نفوذ و معتبر در ادارات و نهادهای دولتی  اعتماد فروشندگان واحدهای صنعتی و تجاری را جلب کرده و با این شیوه توانسته بودند بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اموال را از آنان دریافت کرده و متواری شوند. 

سرهنگ براتی با بیان اینکه متهمان با این شیوه توانسته بودند در تعدادی از شهرستان های اصفهان و همچنین تعدادی از استان های همجوار مرتکب کلاهبرداری شوند، اظهار داشت: سرانجام پس از انجام تحقیقات گسترده هر ۳ نفر شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از کشف  ۳ انبار محل اختفای اموال کلاهبرداری شده با اعتراف متهمان خبر داد و گفت: در بازرسی از انبارهای مذکور  بیش از سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از اموال مالباختگان شامل سیمان، سنگ ساختمانی، دستگاه پرس، مواد غذایی و... کشف و به مالباختگان تحویل شد.

این مقام انتظامی با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی اظهار داشت: به صاحبان صنوف و متصدیان واحدهای صنعتی و تجاری، کسبه و بازاریان توصیه می کنیم قبل از انجام معامله نسبت به تحقیقات لازم درخصوص هویت و اعتبار شخص مورد نظر انجام داده و پس از دریافت ضمانت های قانونی لازم اقدام به فروش اجناس و کالاهای خود کنند و در صورت مشکوک شدن به خریداران موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

منبع: خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر