کد خبر: 54514
A

وکیل کارگران نیشکر هفت‌تپه خبر داد : تداوم بازداشت کارگران هفت‌تپه/ دادیار شعبه از عنوان دقیق اتهامی ابراز بی‌اطلاعی کرد

فرزانه زیلابی، کارشناس حقوقی و وکیل پرونده کارگران نیشکر هفت‌تپه;این پرونده در شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش در جریان بوده و دو اتهام تحت عنوان اخلال در نظم عمومی به موجب ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی و نیز اتهام امنیتی متوجه موکلین بنده مطرح شده است. وی ضمن اشاره به خبر تداوم بازداشت کارگران هفت‌تپه خاطرنشان کرد: امروز پس از طی تشریفاتی که در رابطه با صدور قرار کفالت انجام و امیدواری‌ای که میان خانواده‌های زندانیان و کارگران شرکت ایجاد شده بود، متاسفانه ظاهرا تصمیم بعدی دادیار شعبه اول مبنی بر این شد که این بازداشت تا اطلاع ثانوی ادامه داشته باشد.

وکیل کارگران نیشکر هفت‌تپه خبر داد : تداوم بازداشت کارگران هفت‌تپه/ دادیار شعبه از عنوان دقیق اتهامی ابراز بی‌اطلاعی کرد
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ در جریان هفدهمین روز از اعتراضات صنفی کارگران نیشکر هفت‌تپه بود که ظهر امروز با اعلام مراجع و مسئولین ذیربط، خبر آزادی کارگران زندانی به اطلاع خانواده‌های این افراد و همچنین سایر کارگران رسیده و موجی از امیدواری را در بین معترضین ایجاد کرد. 

با این وجود خبرهای رسیده از تداوم بازداشت کارگران زندانی و نیز یک فعال اسبق دانشجویی این پرونده حکایت می‌کند. 

در همین رابطه، فرزانه زیلابی، کارشناس حقوقی و وکیل پرونده کارگران نیشکر هفت‌تپه ضمن اشاره به پرونده مذکور در گفت‌وگو با امتداد اظهار داشت: 

 

این پرونده در شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش در جریان بوده و دو اتهام تحت عنوان اخلال در نظم عمومی به موجب ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی و نیز اتهام  امنیتی متوجه موکلین بنده مطرح شده است. 

وی ضمن اشاره به خبر تداوم بازداشت کارگران هفت‌تپه خاطرنشان کرد: امروز پس از طی تشریفاتی که در رابطه با صدور قرار کفالت انجام و امیدواری‌ای که میان خانواده‌های زندانیان و کارگران شرکت ایجاد شده بود، متاسفانه ظاهرا تصمیم بعدی دادیار شعبه اول مبنی بر این شد که این بازداشت تا اطلاع ثانوی ادامه داشته باشد. 

 

وکیل حقوقی کارگران شرکت هفت‌تپه تصریح کرد: بر همین اساس، حوالی ساعت ۱۴ امروز و در حالی که هنوز یک ساعت تا پایان زمان اداری روز چهارشنبه باقی مانده بود، بنا به تصمیم مقامات حاضر، مسئولین حراست و نیروی انتظامی مستقر در شعبه اقدام به تخلیه ساختمان دادسرا کرده و نظر دادیار تنها به بنده ابلاغ شد. 

 

زیلابی ادامه داد: بر این اساس، آقایان اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، مسلم آرمند، سیدحسن فاضلی از جامعه کارگران و همچنین خانم سپیده غلیان، فعال اسبق دانشجویی بنا به تصمیم مقام قضایی کماکان در بازداشت خواهند ماند. 

وی همچنین ضمن اشاره به بازداشت سپیده غلیان در روزهای اخیر نیز گفت: خانواده وی امروز در محل دادسر حاضر شده و پیشنهاد قبول وکالت پرونده ایشان را هم به بنده دادند و بنده نیز از آن‌جا که تا آخرین لحظه، بازداشت‌شدگان را آزاد شده می‌دانستم، قبول وکالت وی را بعد از آزادی اعلام کردم. اما با توجه به اعلام تداوم بازداشت در آخرین لحظه، هنوز اطلاع چندانی از هویت این خانم نداشته و تنها به اکتفای شنیده‌ها، او را به عنوان فعال اسبق دانشجویی می‌شناسم. مدت تداوم بازداشت مشخص نیست 

وکیل پرونده کارگران شکر هفت‌تپه عنوان داشت: برداشت شخصی بنده از صحبت‌های دادیار پرونده مبنی بر عدم اطلاع دقیق از عنوان اتهامی بازداشت‌شدگان، این است که به طبع وقتی دادیار از عنوان اتهامی اطلاع دقیق و موثق نداشته باشد، مدت تدوام بازداشت نیز چندان روشن نخواهد بود. 

 

قرار عدم دسترسی وکیل به مطالعه پرونده صادر شده است 

وی در ادامه همچنین ضمن اشاره به قبول وکالت این پرونده اظهار داشت: من جزو وکلای مورد اعتماد دستگاه قضایی برای پرونده‌های امنیتی نیستم اما نکته مهم در این جاست که با توجه به اینکه خود دادستان بعد از دستگیری‌ها به صراحت در گفت‌وگو با ایرنا عنوان اتهامی کارگران بازداشتی را اخلال در نظم عمومی عنوان کرده، طبعا با نظر به صراحت موضع مقام قضایی مبنی بر عنوان اتهامی اخلال در نظم و پرهیز از بیان عنوان امنیتی برای پرونده، دادیار شعبه لایحه درخواست وکالت بنده را پذیرفته است. 

وی در پایان نیز یادآور شد: با این وجود اما با مطالعه پرونده توسط من مخالفت شده و قرار عدم دسترسی وکیل به پرونده نیز صادر شده است که بنده در همین رابطه هم اعتراض رسمی خود را به قرار صادر شده اعلام کرده‌ام.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر