کد خبر: 54577
A

شهرداری های کردستان در مرز ورشکستگی

رئیس مجمع نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری های این استان در مرز ورشکستگی قرار گرفته و حتی توان پرداخت حقوق پرسنل خود را ندارند.

شهرداری های کردستان در مرز ورشکستگی

به گزارش دیده بان ایران، محسن بیگلری روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان کردستان با رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار داشت: به عنوان نمونه شهرداری سقز بیش از یک هزار و 400 میلیارد یال بدهی دارد.

وی افزود: کار کردن در شهرداری هایی که امکان انجام کار عمرانی و حتی پرداخت حقوق ندارند، بسیار سخت است.
بیگلری با بیان اینکه بهبود شرایط شهرداری ها نیاز به فکر و تدبیر اساسی دارد، اضافه کرد: با مشکلاتی که شهرداری های استان با آن مواجه هستند، بی شک رزومه کاری شهرداران نیز آسیب می بیند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شهرداری ها در زمینه تامین قیر، تجهیزات آتش نشانی و سایر امکانات مشکلات زیادی دارند.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با اشاره به اینکه زمین های قولنامه ای از آفت و مصیبت های گریبانگیر شهرهای این استان است، گفت: طبق قانون برای این اراضی شهرداری ها نمی توانند عوارض ساخت و ساز دریافت کنند.

سید مهدی فرشادان اظهار داشت: برای حل مشکل مذکور دولت لایحه ای به مجلس ارائه کند تا این معضل هم بر طرف شود تا منابع درآمدی در اختیار شهرداری ها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مراحل نهایی اصلاح قانون ارزش افزوده سهم شهرداری ها در مجلس در حال طی شدن است.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه شهرداری ها نیازمند توجه ویژه هستند، گفت: شهرداری ها علاوه بر بدهی هایی که دارند مطالباتی هم از برخی دستگاه ها و نهادها دارند که اگر پرداخت شود بخشی از مشکلات آنها برطرف خواهد شد.

منصور مرادی تاکید کرد: ماشین آلات آتش نشانی شهرهای این استان قدیمی است و فرسوده شده و نیاز به نوسازی دارند.

سید احسن علوی دیگر نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه شهرداران سربازان روزهای سخت هستند، گفت: قانون شهرداری ها ناکارآمد است و باید به روز رسانی شود.

وی از رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خواست به هر کدام از شهرداری های استان وعده تامین اعتبار برای اجرای یک پروژه مهم شهری را بدهد.

استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع طبق سرشماری سال 1395 دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت است.

استان کردستان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال 1390 دارای 10 شهرستان، 29شهر، 31بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر