کد خبر: 54829
A
ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران ؛

اعضای شورای شهر تهران با فرافکنی میخواهند وزارت اطلاعات و کشور را مقصر جلوه دهند/ استعلام پرونده آقای حناچی باید پیش از انتخاب او به عنوان شهردار انجام می شد اما متاسفانه اعضای شورا در این کار اهمال کرده اند

نماینده مردم دامغان و عضو کمیسیون امنیت ملی درخصوص عدم صدور حکم حناچی اظهار کرد: فرافکنی های موجود درباره عدم صدور حکم حناچی از سوی اعضای شورای شهر نیز دال بر مقصر جلوه دادن وزارت اطلاعات و کشور و همچنین شانه خالی کردن خود آنها به دلیل عدم دقت لازم پیرامون این مسئله و در انتخاب شهردار است. شورای شهر پنجم تهران طی اقدامات یک و سال نیم خود نشان داده است که بیشتر درگیر مسائل و معضلات سیاسی است. در واقع رسیدگی به مسائل حزبی و رقابت های سیاسی برای اعضای این شورا مهم تر از مشکلات شهری است. حسن بیگی تصریح کرد: باتوجه به این که شورای شهر تهران پیش از انتخاب حناچی از وزارت اطلاعات استعلام مربوط به او را نگرفته است، صدور حکم حناچی با مشکل مواجه شده است. در حال حاضر نیز لازم است صلاحیت او را وزارت اطلاعات تایید کند.

اعضای شورای شهر تهران با فرافکنی میخواهند وزارت اطلاعات و کشور را مقصر جلوه دهند/ استعلام پرونده آقای حناچی باید پیش از انتخاب او به عنوان شهردار انجام می شد اما متاسفانه اعضای شورا در این کار اهمال کرده اند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ صادر نشدن حکم شهردار تهران و حاشیه های آن موضوع گمانه زنی ها و بحث های رسانه ای است. این موضوع زمانی آشکار شد که اعضای شورای شهر با نامه وزارت اطلاعات روبرو شدند آنگونه  که اعضای شورای شهر می گویند در نامه وزارت اطلاعات خبری از تایید صلاحیت شهردار منتخب اعضای شورای شهر نیست. حسن خلیل آبادی در حاشیه جلسه هم اندیشی امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در جلسه هم اندیشی امروز قرار شد با وزارت کشور مکاتباتی در خصوص تعیین تکلیف شهردار تهران داشته باشیم.

خلیل آبادی گفت:  نامه وزارت اطلاعات در خصوص حکم پیروز حناچی کفایت نمی کند چرا که این نامه چند پهلو بوده و نتیجه استعلام ابهام برانگیز است وزارت اطلاعات از اظهار نظر صریح درباره صلاحیت پیروز حناچی خودداری می کند. بنابراین هیئت ریسه هرچه سریعتر در خصوص تعین تکلیف حکم شهردار با وزارت کشور وارد مذاکره خواهد شد.

لذا ابوالفضل حسن بیگی ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص اظهارات خلیل آبادی مبنی بر اینکه وزارت اطلاعات از اظهار نظر صریح درباره صلاحیت پیروز حناچی خودداری می کند به خبرنگار دیده بان ایران گفت: انتخاب شهردار کلانشهر تهران با سایر مناطق بسیار متفاوت است لذا به همین دلیل لازم بود اعضای شورای شهر پنجم با دقت و بررسی های بیشتر رزومه و  شرایط آقای حناچی اقدام به انتخاب وی می نمودند. ظاهرا اعضای شورای شهر استعلام ها و شرایط لازم را جهت انتخاب گزینه های خود انجام نداده بودند.

 

حسن بیگی همچنین خاطرنشان کرد : استعلام پرونده آقای حناچی باید پیش از انتخاب او به عنوان شهردارتهران انجام می شد اما متاسفانه اعضای شورای شهر در انجام این کار و بسیاری از اقدامات دیگر برای شهر و مردم تهران غفلت کرده اند.

نماینده مرد دامغان اضافه کرد: فرافکنی های موجود درباره عدم صدور حکم حناچی از سوی اعضای شورای شهر نیز دال بر مقصر جلوه دادن وزارت اطلاعات و کشور و همچنین شانه خالی کردن خود آنها به دلیل عدم دقتی است که در انتخاب شهردار داشته اند.لازم به ذکر است شورای شهر پنجم تهران طی اقدامات یک و سال نیم خود نشان داده است که بیشتر درگیر مسائل و معضلات سیاسی است. در واقع مشکلات حزبی برای اعضای این شورا مهم تر از مشکلات شهری است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی با انتقاد از اقدامات اعضای شورای شهر تهران اعلام کرد: متاسفانه شورای شهر پنجم فشل است چراکه تاکنون هیچ کار مثبتی در جهت بهبود وضعیت شهری تهران ایجاد و یا انجام نداده است.

 

حسن بیگی تصریح کرد: باتوجه به این که شورای شهر تهران پیش از انتخاب حناچی از وزارت اطلاعات استعلام مربوط به او را نگرفته است، صدور حکم حناچی با مشکل مواجه شده است. در حال حاضر نیز لازم است صلاحیت او را وزارت اطلاعات تایید کند.

 

وی در پایان افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یا وزارت خانه های دفاع، امورخارجه، اطلاعات و کشور همکاری می کند. مسئله آقای حناچی را دو وزارتخانه اطلاعات و کشور دنبال می کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر