کد خبر: 54840
A
محمد مهدی تندگویان در گفت و گو با دیده بان ایران؛

شورای شهر باید پیش از انتخاب شهردار جدید استعلام می گرفت/ بعید می دانم عدم صدور حکم حناچی به دلیل برادرش باشد

سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر چهارم خاطرنشان کرد: لازم بود پیش از انتخاب شهردار تهران، (درست زمانی که قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل آقای افشانی می شد و همه از آن مطلع بودند) اعضای محترم شورا نام گزینه های موجود جهت تصدی شهرداری تهران را برای نهاد های امنیتی ذی ربط مانند وزارت اطلاعات ارسال می کردند و پس از تایید اقدام به انتخاب آن ها می نمودند که متاسفانه اعضای شورای شهر پنجم علی رغم دارابودن زمان کافی از انجام این کار صرف نظر کردند.

شورای شهر باید پیش از انتخاب شهردار جدید استعلام می گرفت/ بعید می دانم عدم صدور حکم حناچی به دلیل برادرش باشد

دیده بان ایران: چندی پیش پیروز حناچی با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تهران به عنوان شهردار جدید پایتخت برگزیده شد اما وی همچنان در انتظار تایید حکم فعالیتش از سوی وزارت کشور است.

 

این در حالی است که حواشی زیادی در خصوص عدم تایید صلاحیت حناچی شهردار منتخب تهران مطرح شد و در فضای مجازی و رسانه‌ها اعلام شد که احتمال دارد صلاحیت وی توسط نهادهای ذی ربط  یعنی وزارت اطلاعات و کشور تایید نشود.

البته  ابوالفضل حسن بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ملی درخصوص عدم صدور حکم حناچی در گفتو گو با دیده بان ایران اظهار کرد: فرافکنی های موجود درباره عدم صدور حکم حناچی از سوی اعضای شورای شهر نیز دال بر مقصر جلوه دادن وزارت اطلاعات و کشور و همچنین شانه خالی کردن خود آنها به دلیل عدم دقت لازم پیرامون این مسئله و در انتخاب شهردار است. باتوجه به این که شورای شهر تهران پیش از انتخاب حناچی از وزارت اطلاعات استعلام مربوط به او را نگرفته است، صدور حکم حناچی با مشکل مواجه شده است. در حال حاضر نیز لازم است صلاحیت او را وزارت اطلاعات تایید کند.(اینجا)

 

لذا محمد مهدی تندگویان، عضو سابق شورای شهر تهران، در خصوص علت تاخیر در صدور حکم آقای حناچی به خبرنگار دیده بان ایران گفت: بنده از سوابق ایشان اطلاعی ندارم لذا لازم است  نهادهای امنیتی مربوطه در این زمینه تصمیم گیری کنند و هرچه سریع تر کلانشهر و مردم تهران را از بلاتکلیفی خارج نمایند.

 

وی همچنین ادامه داد: باتوجه به این که شورای شهر چهارم متشکل از دوحزب بود پس پروسه انتخاب شهردار تهران نیز متفاوت تر بود اما  شورای شهر پنجم تهران نیز به دلیل هم حزبی اعضا لازم بود به صورت تخصصی اقدام به انتخاب شهردار تهران نماید. منظور از تخصصی بودن استعلام گزینه ها پیش از انتخاب کردن شهردار است.

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: از طرفی انتصاب شهردار تهران نیاز به حکم حکومتی دارد که در این امر شورا هیچگونه دخالتی را نمی تواند داشته باشد.

 

سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر چهارم خاطرنشان کرد: لازم بود پیش از انتخاب شهردار تهران، (درست زمانی که قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل آقای افشانی می شد و همه از آن مطلع بودند) اعضای شورا باید نام گزینه های موجود جهت تصدی شهرداری تهران را برای نهاد های امنیتی ذی ربط ارسال می کردند و پس از تایید اقدام به انتخاب آن ها می نمودند که متاسفانه اعضای شورای شهر پنجم علی رغم دارابودن زمان کافی از انجام این کار صرف نظر کردند.

 

تندگویان با اشاره به این که عدم صدور حکم حناچی برای شهر و شهروندان آسیب بزرگی تلقی می شود، بیان کرد: این بلاتکلیفی وعدم صدور حکم از سوی  نهاد های امنیتی چه با دلیل و چه بی دلیل برای شهر و شهروندان کلانشهر تهران آسیب بزرگی است چراکه تهران جامعه ای پویا است که در روز با هزاران مشکل و مسئله مواجه است به همین جهت شورای شهر تهران باید در اسرع وقت تکلیف این موضوع را روشن کنند.

 

وی در خصوص گمانه زنی های اخیر مبنی بر اینکه عضویت برادر آقای حناچی در سازمان مجاهدین خلق باعث به تعویق افتادن حکم او است، تصریح کرد: بنده با این اظهار نظر موافق نیستم چراکه نهادهای امنیتی  در نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ شخصی رابه دلیل اقوامش از کار بیکار نمی کنند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر