کد خبر: 54895
A
معصومه ابتکار خبرداد:

برنامه‌های ملی و بین‌المللی ایران برای احقاق حقوق کودکان

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور گفت: امیدواریم قانون حمایت از کودکان و نوجوانان پس از تایید شورای نگهبان به زودی ابلاغ شود و در دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها که دلسوزانه در این حوزه تلاش می کنند با ابلاغ این قانون روح تازه‌ای در جامعه ما برای دفاع از حقوق کودکان دمیده شود و با موفقیت بیشتری در این زمینه حرکت کنیم.

برنامه‌های ملی و بین‌المللی ایران برای احقاق حقوق کودکان

به گزارش دیده بان ایران، معصومه ابتکار در کنفرانس منطقه‌ای حقوق کودک با محوریت موضوع عدالت برای کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: حق دسترسی به آموزش، بهداشت، سلامت، زندگی در محیط آرام، حق بر آموزش و دسترسی به سطوح مختلف آموزش، حق استفاده از محیط زیست، آب، غذا و ... باید تلاش کنیم به دور از مصلحت جویی و ملاحظاتی که حقوق کودک را نادیده می گیرد، تلاش کنیم دنیای بهتری را ترسیم کنیم.


معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، عنوان کرد: رعایت حقوق کودکان و توجه به آینده آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. ترسیم آینده روشن با برنامه‌ریزی و توجه به حقوق کودکان اهمیت دارد. امروزه در مجامع ملی کودکان حضور ندارند و ما در بسیاری مواقع باید صدای کودکان باشیم و از جایگاه آنها مسائل را ببینیم و از آنها دفاع کنیم و در آینده‌ای که ترسیم می شود، افق آینده را ببینیم.

وی، بیان کرد: در این زمینه ما هم در سطح بین المللی و هم در سطح ملی اسناد و برنامه برای حقوق کودکان داریم. رویکردهای خوبی در مجلس و قوه قضاییه داریم، البته مشکلاتی هم داریم. در دولت دوازدهم به این مشکلات توجه داریم و به دنبال انکار مشکلات نیستیم. ما تلاش می کنیم اما از مطلوب فاصله داریم. امیدواریم قانون حمایت از کودکان و نوجوانان پس از تایید شورای نگهبان به زودی ابلاغ شود و امیدواریم در دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها که دلسوزانه در این حوزه تلاش می کنند با ابلاغ این قانون روح تازه‌ای در جامعه ما برای دفاع از حقوق کودک دمیده شود و با موفقیت بیشتری در این زمینه حرکت کنیم.

ابتکار، خاطرنشان کرد: شرایط اسفبار کودکان یمنی و اینگونه مسائل، مسائلی نیست که وجدان بشری بتواند به راحتی از آنها عبور کند. ما به طور خاص برای موضوع کودکان از زاویه خانواده و اهیمت خانواده از سال گذشته طرح خانواده را شروع کردیم که با موضع اصلی توان افزایی خانواده در مسائل مهارتی است. معاونت در موضوعاتی مانند حمایت از کودکان در معرض آسیب به عنوان اقدامات موثر توجه کرده است.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در پایان، گفت: توجه به مهارت های زندگی برای کودکان در کنار آموزش های رسمی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کار مشترکی با وزارت آموزش و پرورش در شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل مخصوصا دختران و فراهم شدن زمینه آموزش برای آنها بوده است. در بحث قوانین و مقررات حق درخواست تابعیت مادرانی که همسران خارجی دارند از آخرین اقدامات اخیر دولت در زمینه حمایت از حقوق کودکان بوده است.

به گزارش ایسنا، این کنفرانس با حضور مقاماتی از کشورهای سوئیس، لبنان، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، آذربایجان، روسیه، فلسطین و اردن و با سخنرانی وزیر دادگستری و جمعی دیگر از مقامات در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر