کد خبر: 55104
A

پورسید‌ آقایی هزینه تردد در محدوده زوج و فرد را اعلام کرد

محسن پورسید‌ آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران نرخ پیشنهادی این معاونت برای تردد در محدوده زوج و فرد را اعلام کرد.

پورسید‌ آقایی هزینه تردد در محدوده زوج و فرد را اعلام کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن پورسید‌ آقایی صبح امروز در شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های این معاونت برای اخذ عوارض بابت تردد در محدوده زوج و فرد گفت: پیشنهاد ما به شورای ترافیک این است که هزینه تردد در محدوده زوج و فرد یک، سوم هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک باشد و دیگر پلاک زوج یا فرد نقشی در مجوز ورود در محدوده زوج و فرد نداشته باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه نرخ گذاری محدوده جدید طرح ترافیک به شورای شهر خواهد آمد، گفت: این کار در صورتی انجام خواهد شد که شورای ترافیک این پیشنهاد را تصویب کند.

پورسید‌ آقایی با اشاره به محل خرج درآمدهای ناشی از فروش طرح ترافیک گفت: تا کنون به غیر از هزینه‌های جاری 13 اتوبوس جدید از محل فروش طرح ترافیک خریداری کردیم که بخش زیادی را هم در خط 6 و 7 هزینه کرده‌ایم و در حال حاضر تیم حسابرسی شورا و شهرداری نظارت می‌کنند تا درآمدها در محل خودش هزینه شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته مقرر شد که مطالعات تکمیلی را روی طرح ترافیک و زوج و فرد انجام دهیم و گزارش آن را به شورای ترافیک تهران بدهیم و در صورت تأیید شورای ترافیک محدوده زوج و فرد حذف شود، اظهار کرد: این مطالعات انجام شده و نتیجه مطالعات این است که میزان آلودگی هوا در اثر اجرای طرح زوج و فرد بیشتر شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران افزود: دلیلش‌ این است که همانطور که در هر جای دنیا طرح‌های مبتنی بر محدودیت پلاک اجرا شده نشان داده در بلند مدت آلودگی در اثر اجرای این طرح بیشتر شده و به این خاطر است که بخش زیادی از مردم تلاش می‌کنند خودروهای ارزان قیمت را با پلاک دیگری خریداری کنند تا بتوانند با هر دو پلاک در محدوده تردد کنند.

پورسید‌ آقایی خاطرنشان کرد: تجربه همه کشورهای دنیا نشان می‌دهد میزان آلایندگی به خاطر اجرای این طرح‌ها در کوتاه مدت کاهش پیدا می‌کند، اما در بلند مدت هر یک از مردم خودرویی ارزان قیمت تهیه می‌کنند تا به راحتی تردد کنند و لذا میزان آلایندگی بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: نتیجه مطالعات انجام شده آماده است و بر اساس آن طرح را آماده کرده‌ایم تا به شورای ترافیک تهران خواهیم برد و در صورت تصویب آنها طرح زوج و فرد را حذف خواهیم کرد و در واقع همه خودروها مجاز به ورود به منطقه خواهند شد و دیگر ربطی به نوع پلاک ندارد ولی باید مانند طرح ترافیک عوارض پرداخت کنند با این تفاوت که این محدوده جزء حلقه دوم طرح ترافیک خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با تأکید بر اینکه محدوده فعلی تا زوج و فرد گسترش نخواهد یافت، گفت: محدوده زوج و فرد حلقه دوم طرح ترافیک خواهد شد و میزان عوارض آن متفاوت است و پیشنهاد ما این بوده است که یک، سوم محدوده طرح ترافیک عوارض دریافت شود.

پورسید‌آقایی خاطرنشان کرد: برای ساکنان این منطقه هم تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم تا هر موقع خواستند خودروی خود را خارج کنند./ باشگاه خبرنگاران جوان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر