کد خبر: 55182
A

محمودی شاه‌نشین: افزایش روزانه جمعیت در شهرهای اقماری/پایتخت‌نشینان به حاشیه پرت می‌شوند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: قطعا علت اصلی مهاجرت معکوس پایتخت نشینان به شهرهای اقماری، مسئله افزایش قیمت مسکن و افزایش هزینه های زندگی است.

محمودی شاه‌نشین: افزایش روزانه جمعیت در شهرهای اقماری/پایتخت‌نشینان به حاشیه پرت می‌شوند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد محمودی شاه نشین  با اشاره به افزایش گرایش مردم تهران برای زندگی در شهرهای اقماری و بالا رفتن جمعیت در این مناطق، گفت: منطقه پردیس در شرق تهران و منطقه پرند و شهرهای اقماری دیگر در غرب پایتخت قرار دارند.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز شهرهای اقماری به سرعت در حال افزایش جمعیت هستند، به صورتی که تعاونی ها به تدریج در حال تکمیل و بهره برداری از پروژه های خود هستند، به طوری که در پروژه های ساختمان سازی صفادشت، حدود 14 هزار خانوار ساکن خواهد شد.

استقرار 5 هزار خانوار در پروژه های صفادشت

وی گفت: ظرف دو سال گذشته بیش از 5 هزار خانوار در پروژه های صفادشت مستقر شده‌اند و در منطقه پرند نیز این روند به شدت در حال محقق شدن است.

نرخ رشد شهر شهریار 4/3 درصد است

محمودی شاه نشین ادامه داد: بر اساس آمارها، نرخ رشد شهری مانند شهریار حدود 4/3 درصد است که این آمار بالاتر از نرخ رشد متوسط کشور است، که این نشان دهنده افزایش ورود جمعیت به این مناطق است.

مشکلات معیشتی پایتخت‌نشینان را به حاشیه پرت کرده است

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: قطعا علت اصلی مهاجرت معکوس پایتخت نشینان به شهرهای اقماری، مسئله افزایش قیمت مسکن و افزایش هزینه های زندگی است و عملا مهاجرانی که به تهران آمده اند، به علت مشکلات معیشتی به حاشیه پرت می شوند.

شهرهای اقماری غرب تهران به شدت در حال پذیرش و افزایش جمعیت هستند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس ادامه داد: شهرهای اقماری غرب تهران به شدت در حال پذیرش و افزایش جمعیت هستند و این مسئله با توجه به میزان تخصیص سرانه و اعتبارات قابل قبول نیست، زیرا سرانه فعلی جوابگوی شهروندان کنونی این مناطق نیز نیست، حال اگر قرار است که جمعیت بیشتری در مناطق ساکن شوند، باید بودجه این مناطق ارتقا یابد./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر