کد خبر: 55212
A
مسعود رضایی نماینده شیراز در گفت و گو با دیده بان ایران :

سلب عضویت مهدی حاجتی توسط شورای شهر نیازمند حکم قطعی دادگاه است / طرح اتهامات باعث لغو عضویت حاجتی نمی‌شود

در قانون شوراهای شهر و روستا در خصوص برکناری یک عضو شورای شهر به تفصیل صحبت شده، اعضای شورای شهر تنها در یک صورت می توانند عضو دیگر شورای شهر را برکنار کنند؛ این اتفاق تنها در صورتی رخ می دهد که یک عضو شورا تعداد غیبت هایش فراتر از مواردی باشد که قانون تعیین کرده است با توجه به آنکه جناب آقای مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز غیبت غیر موجه نداشته است بنابراین مطابق قانون اعضای شورای شهر شیراز نمی تواند عضویت ایشان را سلب کند. نماینده شیراز در ادامه خاطر نشان کرد: از سوی دیگر با توجه به آنکه حکم دادگاه در خصوص مهدی حاجتی صادر شده است اعضای شورای شهر شیراز نمی توانند به لحاظ حقوقی در خصوص سلب عضویت ایشان اقدامی انجام دهند. به هر حال با توجه به موارد قانونی ذکر شده بنده بعید می دانم اعضای شورای شهر دست به چنین اقدامی بزنند .

سلب عضویت مهدی حاجتی توسط شورای شهر  نیازمند حکم قطعی دادگاه است / طرح اتهامات باعث لغو عضویت حاجتی نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛. اخبار غیر رسمی حکایت از تلاش عده ای از اعضای شورای شهرشیراز برای لغو عضویت مهدی حاجتی از شورای این شهر دارد اما مرتضی الویری رییس شورای عالی استان ها به اسکان نیوز  گفته است: این اتهامات باعث لغو عضویت وی نمی شود. مرتضی الویری رییس شورای شهر تهران در همین رابطه می‌گوید: موضوع آقای حاجتی در شورای عالی استان ها در حال پیگیری است.

 

بنابرهمین گزارش شایعات متعددی در خصوص لغو عضو مهدی حاجتی در فضای مجازی مطرح شده است. همین موضوع سبب شد تا خبرنگار دیده بان ایران در گفت و گو با نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی به بررسی وضعیت این عضو شورای شهر بپردازد. مسعود رضایی به خبرنگار دیده بان ایران گفت:

در قانون شوراهای شهر و روستا در خصوص برکناری یک عضو شورای شهر به تفصیل  صحبت شده، اعضای شورای شهر تنها در یک صورت می توانند عضو دیگر شورای شهر را برکنار کنند؛ این اتفاق تنها در صورتی رخ می دهد که یک عضو شورا تعداد غیبت هایش فراتر از مواردی باشد که قانون تعیین کرده است با توجه به آنکه جناب آقای مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز غیبت غیر موجه نداشته است بنابراین مطابق قانون شورای شهر شیراز نمی تواند عضویت ایشان را سلب کند.

 

نماینده شیراز در ادامه خاطر نشان کرد: از سوی دیگر با توجه به آنکه حکم دادگاه در خصوص مهدی حاجتی صادر  نشده، اعضای شورای شهر شیراز نمی توانند به لحاظ حقوقی در خصوص سلب عضویت ایشان اقدامی انجام دهند. به هر حال با توجه به موارد قانونی ذکر شده بنده بعید می دانم اعضای شورای شهر دست به چنین اقدامی بزنند .

به گزارش دیده بان ایران ؛ مهدی حاجتی اردیبهشت ۹۶ در انتخابات دوره پنجم شوراها از مردم شیراز ۵۹ هزار و ۴۹۸ رای اخذ کرد و به عنوان نفر سیزدهم وارد این شورای ۱۳ نفره شد. وی پنجم مهرماه ۹۷ به اتهام حمایت از ۲ تن از فعالان فرقه بهائیت بازداشت شد. حاجتی پس از ۱۰ روز بازداشت با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از بازداشت آزاد شد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر