کد خبر: 55492
A

عضو شورای شهر تهران: اصلاح زیرگذرها خواست پایتخت نشینان است/ مشکل در چهارراه ولیعصر مربوط به رفتار خود مردم است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اصلاح زیرگذرها خواست ساکنان پایتخت است و مدیریت شهری برای پیگیری این تقاضا تلاش می کند.

عضو شورای شهر تهران: اصلاح زیرگذرها خواست پایتخت نشینان است/ مشکل در چهارراه ولیعصر مربوط به رفتار خود مردم است

به گزارش دیده بان ایران؛ الهام فخاری در همین رابطه افزود: افراد دارای شرایط ویژه از جمله معلولان، زنان باردار و افراد مسن برای تردد از طریق زیرگذر مشکل دارند.
به گفته وی پایبندی مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی به گشایش مسیرهای تردد همسطح و بهبود حمل و نقل شهری پایتخت می شود.
فخاری موفقیت طرح گشایش مسیر همسطح غربی چهارراه ولیعصر(عج) را به همکاری مردم وابسته دانست.
به گزارش ایرنا ازجمله مهمترین زیرگذرهای پایتخت در چهارراه ولی عصر(عج) واقع شده است که از سال 1392 تاکنون مسیرهای روگذر آن برای عابران مسدود است و شهروندان مجبورند از زیرگذر برای دسترسی به اتوبوس های تندرو، مترو، تئاتر شهر و نیز بوستان دانشجو استفاده کنند.
طی روزهای گذشته شهرداری اعلام کرده که قصد دارد مسیرهای روگذر این چهارراه را باز کند و استدلالش نیز این است که برخی اقشار مردم برای تردد در این محدوده دچار مشکل هستند و مساله دیگر اینکه این طرح بر مبنای خودرومحوری اجرایی شده و نه انسان محوری.
از سوی دیگر مخالفان بازگشایی مسیرهای روگذر این محدوده معتقدند که اگر شهروندان موقع تردد در این محدوده به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه نکنند بر مشکلات موجود افزوده می شود.
به دنبال اعلام مسئولان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی بر اینکه مسیرهای روگذر چهارراه ولی عصر(عج) بازگشایی خواهد شد، پلیس با این اقدام مخالفت کرد و به همین منظور رئیس پلیس راهور پایتخت و سید محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری به همراه برخی اعضای شورا و دیگر مسئولان متولی از این چهارراه بازدید کردند.
در نهایت مقرر شد که برخی مسیرهای روگذر این چهارراه برای مدت زمان کوتاه چندساعته باز شود تا رفتارهای شهروندان مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد تا در نهایت بر سر بازگشایی یا باز نکردن مسیرهای روگذر این چهارراه تصمیم گیری شود.
فخاری عضو شورای اسلامی شهر تهران که از مدافعان بازگشایی مسیرهای روگذر چهارراه ولی عصر (عج) در این باره با بیان اینکه تصمیم بازگشایی مسیر غربی به صورت آزمایشی یک توافق جمعی برای سنجش رفتارهای شهروندان بوده است اظهارامیدواری کرد که مردم کمک کنند این طرح (بازگشایی مسیر روگذر) به نتیجه برسد در غیر این صورت، اگر رفتار آنان منتهی به نقض قانون شود، طبیعی است که برای حفظ امنیت و جان عابران پیاده این مسیرهای هم سطح بسته می شود.
وی در خصوص آموزش و ترویج فرهنگ قانونمندی در میان شهروندان نیز خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد بهترین گروه برای آموزش، ترویج و جلب همکاری مردم هستند.
فخاری ادامه داد: مشکل در چهارراه ولیعصر(عج) مربوط به رفتار خود مردم است و برای رسیدن به خواسته باز بودن مسیرهای همسطح، باید رفتار درستی نشان دهند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کمیته ترافیک تهران همه تلاش خود را به کار می گیرد تا هم با رویکرد اجتماعی و هم استفاده از فناوری های روز، وضعیت حمل و نقل شهری پایتخت را بهبود بخشد.
وی به رفتار موتورسواران نیز در مواجهه با قوانین راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و تذکر عمومی مردم نسبت به تنظیم رفتارهای ترافیکی آنان را خواستار شد.
چهارراه ولیعصر(عج) یکی از پرترددترین نقاط تهران در قلب پایتخت و محل تقاطع خیابان های انقلاب اسلامی و ولی عصر(عج) به شمار می رود.
این تقاطع نه تنها از نظر عبور خودروها از جمله مسیرهای پرترافیک به شمار می رود بلکه به علت نزدیک به سالن تئاتر شهر، بوستان بوستان دانشجو و نیز نزدیکی خیابان های طالقانی، جمهوری و نیز میدان های تهران است/ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر