کد خبر: 55522
A
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد :

توافقنامه حمایت از اورژانس اجتماعی با بهزیستی منعقد می شود

معصومه ابتکار روز شنبه در حاشیه بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی ایلام افزود: این موافقتنامه هفته جاری با رئیس سازمان بهزیستی کشور منعقد خواهد شد.

توافقنامه حمایت از اورژانس اجتماعی با بهزیستی منعقد می شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ معصومه ابتکار روز شنبه در حاشیه بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی ایلام افزود: این موافقتنامه هفته جاری با رئیس سازمان بهزیستی کشور منعقد خواهد شد.

وی راهبرد دولت تدبیر و امید را حمایت از مراکز اورژانس اجتماعی عنوان کرد و افزود: این مراکز روشی موثر برای مداخله، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی هستند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: در بازدیدها و سفرهای استانی و شهرستانی بازدید از این مراکز در دستور کار امور زنان و خانواده قرار دارد.

ابتکار در ادامه این بازدید که با حضور استاندار، معاون سیاسی و جمعی از مسئولان استان و هیات همرات انجام شد از بخش های مختلف این مرکز دیدن و با مددکاران مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی ایلام گفتگو کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین از شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) ایلام بازدید و در جریان خدمات دهی به کودکان این مرکز قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی ایلام نیز در حاشیه این بازدیدها توضیح داد: از ابتدای تاسیس شیرخوارگاه بهزیستی ایلام تاکنون ۹۴ کودک به فرزند خواندگی سپرده شده اند.

زهرا همتی افزود: بد سرپرستی و بی سرپرستی اصلی ترین عامل سپردن کودکان به شیرخوارگاه این اداره کل است.

وی اظهار کرد: ایلام جزء استان هایی است که روند فرزند خواندگی در آن مطلوب بوده و با تعامل و همکاری سایر استان ها این روند تسریع یافته است.

وی در خصوص فعالیت مرکز اورژانس اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: هم اینک خانه امن در مرکز استان با هدف حمایت از زنان خشونت دیده و در معرض خشونت های خانگی فعالیت دارد.

وی از پوشش ۱۰۰ درصدی کودک کار ایلام خبر داد و گفت: ۱۵ خانواده از این کودکان با حمایت مالی بهزیستی به خودکفایی رسیده اند.

مدیرکل بهزیستی ایلام از فعالیت مرکز اورژانس اجتماعی در هشت شهرستان استان خبر داد و گفت: در دو شهرستان سیروان و بدره نیز به علت پایین بودن جمعیت پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی فعالیت دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده صبح امروز وارد ایلام شده است.

منبع: سایت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری ( لینک

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر