کد خبر: 55635
A

زاهدی: سوءاستفاده‌های مالی ،کار مدارس خارج از کشور را به تحقیق و تفحص کشاند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چگونگی انتخاب افراد برای اعزام و سوءاستفاده‌های مالی را از جمله مواردی دانست که سبب شد مدیریت این مدارس مشمول ماده۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس شوند.

زاهدی: سوءاستفاده‌های مالی ،کار مدارس خارج از کشور را به تحقیق و تفحص کشاند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدمهدی زاهدی با بیان اینکه بررسی پرونده تحقیق و تفحص از مدارس خارج از کشور در کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه دارد، گفت: قرار است اعضای کمیته تشکیل شده در این خصوص کار تحقیق و تفحص را ادامه دهند چراکه طبق مدارک جدید رسیده به کمیسیون به نظر می‌رسد تاکنون چند میلیارد تومان تخلف مالی در این مدارس صورتگرفته است.

چگونگی انتخاب افراد برای اعزام و سوءاستفاده‌های مالی دلیل تحقیق وتفحص ازمدارس خارج از کشور

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به برخی موارد دیگری که منجر به این تحقیق و تفحص شده است اشاره کرد و افزود: چگونگی انتخاب افراد برای اعزام، کسب اطلاعاتی مبنی بر اینکه مدارکی برای تحصیل افراد در مدارس خارج از کشور صادر شده و سوءاستفاده‌های مالی ازجمله این موارد است.

مدارس خارج کشور طبق آیین‌نامه جدید مجلس مشمول ماده 234 شده‌اند

وی با بیان اینکه مدارس خارج کشور طبق آیین‌نامه جدید مجلس شورای اسلامی مشمول ماده 234 شده‌اند که این ماده مبتنی بر بررسی تخلفات مسئولان اجرای کشور می‌شود، اضافه کرد: علاوه بر مسائل فوق فرهنگیان و دانش‌آموزان خارج از کشور با مشکلات متعددی رو به رو هستند، که از جمله این مشکلات بلاتکلیفی در تامین اعتبار لازم جهت حقوق و حق مسکن فرهنگیان اعزامی و تأخیر بسیار زیاد آن اشاره کرد.

ادامه مدیریت مدارس خارج از کشور به صورت کنونی به صرفه نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهریه‌های بالای مدارس ایرانی موضوع دیگری است که باید به آن ورود کرد، ادامه داد: یکی‌ دیگر از مشکلات این است که معلمان انتخاب شده باتوجه به تخصص خود در مدارس خارج از کشور جایگیری نمی‌شوند ضمن آنکه ادامه مدیریت مدارس خارج از کشور به صورت کنونی به صرفه نیست

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر