کد خبر: 55702
A

پاسخ معصومه ابتکار به فضاسازی برخی رسانه ها در خصوص معاهده آب و هوایی پاریس

سرانجام معصومه ابتکار به هجمه های اخیر که توسط برخی برنامه های صداوسیما و خبرگزاری های مخالف دولت منتشر می شد به ابهاماتی که در خصوص توافق نامه پاریس در مورد وی مطرح شده بود پاسخ داد. در مورد اینکه آیا توافق پاریس ضمیمه داشته یا نه؟ متن زیر پاسخ ساده آنست. در آبان ٩٤ هنوز توافقنامه پاریس متولد نشده بود که بخواهد تعهدی ایجاد کند. این توافقنامه ١٢ دسامبر ٢٠١٥ (٢٢ آذر ٩٤) در بیست و یکمین اجلاس متعاهدین کنوانسیون تغییرات آب و هوا در پاریس به تصویب رسید. توافق پاریس هیچ پیوستی ندارد. هر کشوری هنگام پیوستن، مخیر است که سند مشارکت ملی داوطلبانه معین خود را اعلام کند یا تا آخرین روز دسامبر ٢٠٢٠ مجاز است این سند مشارکت معین ملی را پس از پیوستن به توافقنامه پاریس به دبیرخانه کنوانسیون ارایه‌ کند. به گزارش دیده بان ایران معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده چندی پیش از یاسر جبرائیلی به دلیل اظهارات خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی و تهمت و افترا شکایت کرده است.

پاسخ معصومه ابتکار به فضاسازی برخی رسانه ها در خصوص معاهده آب و هوایی پاریس

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران سرانجام معصومه ابتکار به هجمه های اخیر که توسط برخی برنامه های صداوسیما و خبرگزاری های مخالف دولت منتشر می شد به ابهاماتی که در خصوص توافق نامه پاریس در مورد وی مطرح شده بود پاسخ داد.

به گزارش دیده بان ایران ، معصومه ابتکار در حساب توییتری خود نوشت: 

در مورد اینکه آیا  توافق پاریس ضمیمه داشته یا نه؟ متن زیر پاسخ ساده آنست. در آبان ٩٤ هنوز توافقنامه پاریس متولد نشده بود که بخواهد تعهدی ایجاد کند. این توافقنامه ١٢ دسامبر ٢٠١٥ (٢٢ آذر ٩٤) در بیست و یکمین اجلاس متعاهدین کنوانسیون تغییرات آب و هوا در پاریس به تصویب رسید.

 توافق پاریس هیچ پیوستی ندارد. هر کشوری هنگام پیوستن، مخیر است که سند مشارکت ملی داوطلبانه معین خود را اعلام کند یا تا آخرین روز دسامبر ٢٠٢٠ مجاز است این سند مشارکت معین ملی را پس از پیوستن به توافقنامه پاریس به دبیرخانه کنوانسیون ارایه‌ کند.

شایان ذکر اینکه در بیست و یکمین اجلاس متعاهدین کنوانسیون تغییرات آب و هوا فقط یک تصمیم مشتمل بر ١٤٠ بند و یک پیوست مورد توافق اعضا قرار گرفت که آن پیوست متن کامل  توافق پاریس است. موضوع امکان ارایه سند مشارکت معین ملی کشورها تا پایان ٢٠٢٠ در بندهای ٢٣ و ٢٤ تصمیم آمده است.

بنابراین مصوبه آبان ٩٤ حدودا یکماه قبل از شکل گیری  توافق پاریس بوده و نام آن نیز سند مشارکت ملی مد نظر جمهوری اسلامی ایران است با ترجمه صحیح Intended Nationally  Determined Contribution (INDC) و به هیچ عنوان در مقام پیوستی از توافقنامه پاریس قلمداد نیست.

 

به گزارش دیده بان ایران معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده چندی پیش از  سید یاسر جبرائیلی به دلیل اظهارات خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی و تهمت و افترا شکایت کرده است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر