کد خبر: 55756
A

آخرین اطلاعات از جمعیت‌شناس بازداشت‌شده/ می گویند نام ایشان هنوز در سیستم ثبت نشده است/ در دادسراها بر روی لیست 20 نفره وکلا تأکید دارند

یک وکیل دادگستری می‌گوید یکشنبه گذشته برای برعهده گرفتن وکالت استاد جمعیت شناسی بازداشت شده به دادسرا مراجعه کرده، اما نام این استاد جمعیت‌شناسی در سیستم ثبت نشده بود. به گفته او با وجود اعلام افزایش وکلای مورد تایید به 1400 نفر ازسوی آقای اژه‌ای، هنوز دادسرا‌ها بر روی همان لیست 20 نفره تأکید می‌کنند.

آخرین اطلاعات از جمعیت‌شناس بازداشت‌شده/ می گویند نام ایشان هنوز در سیستم ثبت نشده است/ در دادسراها بر روی لیست 20 نفره وکلا تأکید دارند

به گزارش دیده بان ایران به نقل از ایرنا؛ محمود بهزادی درباره آخرین وضعیت میمنت حسینی‌‌ چاوشی استاد جمعیت شناسی بازداشت شده اظهار کرد: روز یکشنبه برای اعلام وکالت ایشان به دادسرا مراجعه کردم اما نام ایشان هنوز در سیستم ثبت نشده است تا مشخص شود کجا هستند بنابراین ما باید منتظر باشیم.

این وکیل دادگستری یادآور شد: البته روز یکشنبه آقای اژه‌ای گفتند که پرونده خانم حسینی در مرحله تحقیقات است، ولی من که همان روز به دادسرا مراجعه کردم تا وکالت‌نامه‌ای برای خانم حسینی بفرستم تا آن را امضا کنند، گفتند نام ایشان هنوز در سیستم ثبت نشده است.

بهزادی توضیح داد: بر اساس قانون کسانی که بازداشت می‌شوند باید تحت نظارت سازمان زندان‌ها قرار گیرند بنابراین باید نام آنان در سیستم ثبت شود ولی متاسفانه نام خانم حسینی هنوز در سیستم نیامده است.

او اظهار کرد:‌ احتمالا ایشان در بندی است که نامش در سیستم ثبت نمی‌شود. باید منتظر باشیم تا نام خانم حسینی در سیستم ثبت شود تا بتوانیم اعلام وکالت کنیم.

**در دادسراها بر روی لیست 20 نفره وکلا تأکید دارند

بهزادی همچنین در واکنش به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه که خبر داده بود تعداد وکلای مربوط به ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری به 1400 نفر افزایش یافته گفت: من هم از آقای اژه‌ای در نشست خبری این مطلب را شنیدم، اما گویا هنوز این فهرست اعمال نشده و در دادسراها بر روی همان لیست 20 نفره تأکید می‌کنند.

ششم آذرماه خبرگزاری فارس اعلام کرد «یکی از نهادهای امنیتی کشور با همکاری دستگاه قضایی تعدادی از عناصر نفوذی در حوزه کنترل جمعیت را بازداشت و احضار کرده است.» بعد از این خبر، بهزادی به ایرناپلاس اعلام کرد که فرد بازداشت شده میمنت حسینی‌چاوشی است.

**به گفته خبرگزاری فارس، این فرد دوتابعیتی است.

میمنت حسینی چاوشی، جمعیت‌شناس و محقق در دانشگاه ملبورن استرالیاست. او کارشناس بازنشسته وزارت بهداشت است و در اداره جمعیت و سلامت سالها در تحقیقات و تحلیل کارشناسی آمارهای جمعیت و بهداشت آن وزارتخانه نقش داشته است. حسینی کارشناسی ارشد و دکتری خود را با بورسیه وزارت بهداشت در رشته جمعیت‌شناسی در دانشگاه ملی استرالیا به پایان رسانده است.

پایان‌نامه دکتری او الگوهای تنظیم باروری در ایران است که بر مبنای آن مقالاتی به زبان فارسی و انگلیسی منتشر شده است. حسینی تحقیق پسادکتری خود را درمورد پیامدهای روانی اجتماعی سقط جنین به انجام رساند. او پس از اتمام تحصیلات به کشور بازگشت و به خدمات خود در وزارت بهداشت در دفتر سلامت و جمعیت دنبال نمود و پس از مدتی از وزارت بهداشت بازنشسته شد و سپس در دانشگاه ملی استرالیا به تحقیق پرداخت. او در سالهای اخیر در دانشگاه ملبورن استرالیا مشغول فعالیت پژوهشی بوده است.

مقالات او در تحلیل شاخص‌های باروری در مجلات معتبر علمی بین المللی به چاپ رسیده و نتایج آن در گزارشهای علمی به زبان فارسی نیز موجود است. دستاورهای علمی او و اطلاعاتی که در زمینه تحقیقاتی استفاده کرده در سایت‌ها و مراکز اطلاعاتی علمی در دسترس هستند. تحقیقات وی در سالهای گذشته در مورد تحولات باروری و الگوی فرزندآوری بوده است و تخصص اصلی او جمعیت و سلامت است.

میمنت حسینی چاوشی در سال 1389 و زمان دولت دوم آقای احمدی نژاد، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برای کتاب تحولات باروری در ایران که به صورت مشترک با همکارانشان تالیف شده بود معرفی شد. حسینی در سال‌های اخیر در دانشگاه ملبورن استرالیا در حوزه سالمندی جمعیت به فعالیت‌های پژوهشی مشغول بود. او در آبان ماه سال جاری توسط وزارت کار، تعاون، و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور و شورای ملی سالمندان برای شرکت و ارائه سخنرانی در کنفرانس منطقه‌ای سالمندی در ایران دعوت می‌شود که پس از کنفرانس و دیدار خانواده، به هنگام خروج از کشور بازداشت می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر