کد خبر: 55812
A

خراسان شمالی در صدر ازدواج زودهنگام دختران

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: پوشش تحصیلی دختران در مقطع متوسطه دوم، 81 درصد است و 19 درصد آنان در این مقطع ترک تحصیل می کنند.

خراسان شمالی در صدر ازدواج زودهنگام دختران

به گزارش دیده بان ایران؛ فرحناز مینایی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران این میزان بازماندگی از تحصیل را زنگ خطری دانست و افزود: فقر اقتصادی و فرهنگی، ممانعت والدین و ازدواج از عواملی است که سبب بازماندن دانش آموزان دختر از تحصیل می شود.

وی ازدواج زودهنگام دختران و ترک تحصیل را از آسیب های جامعه برشمرد و گفت: سال تحصیلی گذشته، 42 دانش آموز دختر در خراسان شمالی به علت ازدواج در دوره ابتدایی، از ادامه تحصیل بازماندند.

خراسان شمالی در صدر ازدواج زودهنگام دختران 
مینایی پور خاطرنشان کرد: خراسان شمالی جزو سه استان نخست کشور در ازدواج زودهنگام دختران است.

وی افزود: در اسناد بالادستی، جایی برای ورود آموزش و پرورش به ممانعت از ازدواج زودهنگام دختران دیده نشده، اما ما تلاش داریم با آموزش های لازم از این آسیب جلوگیری کنیم.

به گفته مینایی پور، پیش از انقلاب اسلامی تنها 43 درصد دختران به تحصیل می پرداختند اما اکنون 98 درصد از دختران حداقل دوران ابتدایی را آموزش می بینند.

وی با اشاره به برخی بزرگ نمایی ها از نواقص و مشکلات آموزش و پرورش گفت: ما هم از وجود برخی نقیصه ها خبر داریم اما برای رفع مشکلات باید همه نهادها و افراد احساس مسئولیت کنند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر همه افراد که از آموزش و پرورش در دوره تحصیل خدمت گرفته و اکنون صاحب توان و مهارتی شده اند دین خود را به آموزش و پرورش ادا کنند، بسیاری از مشکلات این نهاد حل می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر