کد خبر: 56001
A

پیامک های حلقه مشهد علیه اینستاگرام بسیج شدند

بعد از توفان پیامکی برای تصویب نکردن لوایح چهارگانه دولت، حالا دلواپسان به منظور فیلتر کردن اینستاگرام خیز برداشته‌اند و این‌بار نمایندگان کمیسیون فرهنگی با هدف از دسترس خارج کردن این شبکه اجتماعی در سیبل توفان پیامکی قرار گرفته است.

پیامک های حلقه مشهد علیه اینستاگرام بسیج شدند

به گزارش دیده بان ایران؛ گویا قرار نیست ماجرای فیلترینگ نقطه پایانی داشته باشد. اول فیسبوک و توئیتر بعد یوتیوب و وی‌چت؛ چندماه پیش هم که دامنه فیلترینگ گریبان تلگرام را گرفت و حالا زمزمه فیلترینگ اینستاگرام به گوش می‌رسد. 

هفته پیش که معاون سرپرستی امور فضای مجازی دادستان کل گفت: «بسیاری از علما و اساتید دانشگاه و دانشجویان هر کدام با استدلال خود خواهان فیلترینگ این نرم افزار هستند. حتی برخی تمام مسئولان فضای مجازی کشور را که هر کدام به نحوی در این فضا نقش دارند به خاطر عدم جلوگیری و برخورد با این پدیده مسئول گمراهی تک تک افراد جامعه و به ویژه کودکان و نوجوانان می‌دانند و بی‌غیرت خطاب می‌کنند و حق هم دارند.» هنوز حرف و حدیث‌ها بر سر آنچه جواد جاویدنیا به زبان آورده بود تمام نشده بود که آیت الله علم‌الهدی در خطبه‌های روز گذشته در نماز جمعه مشهد بار دیگر از لزوم فیلترینگ گفت. او خطاب به مسوولان گفت: «در عرصه‌های فرهنگی و فضای مجازی دشمن ما را در چند عرصه محاصره کرده است. رهبری فرمودند تلگرام فیلتر و تعطیل شود. به صورت اسمی، تلگرام فیلتر شد ولی در کنارش، دو نرم‌افزار ایجاد کردند تا تلگرام بر فضای مجازی مسلط باشد. فضای مجاری امروز زندگی و فضای فرهنگی برای مردم ماست و باید بر آفت‌های فرهنگی بی‌تفاوت باشیم؟»

حالا باردیگر سیل ارسال پیامک به نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون فرهنگی با موضوع فیلتر شدن اینستاگرام آغاز شده است؛ و البته این‌بار هم پیش شماره 915 پیشتاز است. 

هرچند بعد از جنجال پیامک‌های تهدیدآمیز درباره لوایح FATF گویا تغییر لحن در دستورکار دلواپسان قرار گرفته است اما در اصل اصرار بر حرکت مخالف خواست عمومی در میان آنها موج می‌زند. 

محتوای پیامک‌ها چیست؟

پیامک‌های ارسالی به نمایندگان فقط حول یک محور می‌چرخد و آن فیلتر کردن اینستاگرام است. نمونه‌ای از این پیامک‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید؛ 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر