کد خبر: 56260
A
در گفت و گوی دیده بان ایران با یک نماینده مجلس مطرح شد؛

احمد بیگدلی: حاکمیت وظیفه دارد مشکلات کارگران فولاد اهواز را با مسالمت آمیز ترین روش حل کند/ برخورد نامناسب برخی نمایندگان با مردم مبنی بر عدم توانایی مشکلات آن ها و درگیری کاری آنها است

نماینده مردم خدابنده درپاسخ به سوال دیده بان ایران که آیا امنیتی کردن مسئله مربوط به کارگران فولاد اهواز و دستگیری آن ها کار صحیحی است یا خیرگفت: با توجه به شرایط فعلی کشور، حاکمیت وظیفه دارد این قبیل مسائل را با مسالمت آمیز ترین روش حل کند چرا که موضوع کارگران فولاد اهواز از بدیهی ترین حقوق شهروندی است که باید با استفاده از عدالت اجتماعی اقدام به بررسی و حل آن نمود.

احمد بیگدلی: حاکمیت وظیفه دارد مشکلات کارگران فولاد اهواز را با مسالمت آمیز ترین روش حل کند/ برخورد نامناسب برخی نمایندگان با مردم مبنی بر عدم توانایی مشکلات آن ها و درگیری کاری آنها است

دیده بان ایران: در طی چند روز گذشته چند تن نمایندگان کارگران فولاد اهواز بازداشت شدند. هر چند موضوع بازداشت فعالان کارگری اتفاق تازه ای نیست اما واکنش نمایندگان مجلس و پیگیری بیشتر آنها را می طلبد؛ امری که تا کنون رخ نداده است. اینکه چرا نمایندگان مجلس و حتی آن دسته نمایندگانی که با برند و نام خانه کارگر به خانه ملت راه یافته اند چرا پیگیر وضعیت آنها نیستند موضوع کفت و گوی دیده بان ایران با آنها است.

در رابطه با دستگیری شماری از کارگران فولاد اهواز و پیگیری مطالبات آن ها  احمد بیگدلی، نماینده مردم خدابنده و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: این موضوع به یکی از دغدغه های اصلی  اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس تبدیل شده است لذا در همین رابطه  روز دوشنبه جلسه ای با وزیر کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. در این جلسه به صورت جدی از آقای شریعتمداری خواسته شد تا در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی نماید.

 

نماینده مردم خدابنده درپاسخ به این سوال که آیا امنیتی کردن این مسئله کار صحیحی است یا خیر تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور، حاکمیت وظیفه دارد این قبیل مسائل را به صورت مسالمت آمیز حل کند چرا که موضوع کارگران فولاد اهواز از بدیهی ترین حقوق شهروندی است که باید با استفاده از عدالت اجتماعی اقدام به بررسی و حل آن نمود.

 

وی همچنین در خصوص حواشی به وجود آمده مربوط به نماینده سراوان و آقای حسن نژاد نماینده مردم جلفا گفت: در حال حاضر دسترسی مردم به مسئولان کشور برای بیان مشکلات خود بسیار کم شده است به همین دلیل زمانی که می خواهند مشکل خود را حل کند به سراغ نمایندگان استان خود که انتخاب کرده اند می روند. از طرفی نمایندگان با انواع و اقسام مطالبات به حق مردم سر و کار دارند البته در مواردی که سایر مسئولان مربوطه به مطالبات مردم رسیدگی نمی کنند نمایندگان مجبور هستند وظیفه استاندار، بخشدار و ... را نیز متقبل شوند.

 

بیگدلی در ادامه اضافه کرد: نمایندگان نیز علاوه بر وظایف دیگر تقریبا همانند سایر مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند البته مقداری کمتر از مردم! بنابراین اگر در برخی موارد نمایندگان نیز از حالت عادی خارج شده و برخوردی می کنند آن برخورد را باید به پای درگیری و عدم توانایی حل مشکلات مردم گذاشت.

 

وی در پایان تشریح کرد: موضوع مربوط به آقای درازهی حاصل 40 دقیقه مشاجره با مامور بوده است که متاسفانه تنها چند ثانیه از آن منتشر شده است. بهتر است مردم نیز نسبت به این مسائل حساسیت کمتری از خود نشان دهند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر