کد خبر: 56417
A

قرار بازداشت "امیرسالار داودی" تمدید شد

وکیل مدافع امیرسالار داودی - وکیلی که روز ۲۹ آبان ۹۷ بازداشت شد در گفت و گو با دیده بان آخرین وضعیت پرونده موکلش را تشریح کرد.مشگانی فراهانی در پاسخ به این سوال که آیا کانون وکلای دادگستری پیگیری در این رابطه داشته است یا خیر؟! اضافه کرد: کانون در جریان پرونده و روند بازداشت آقای داودی قرار گرفته است، اما اینکه پیگیری هم در این خصوص انجام داده باشد بنده به عنوان وکیل پرونده بی اطلاع ام.

قرار بازداشت "امیرسالار داودی" تمدید شد

به گزارش دیده بان ایران، وحید مشگانی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار دیده بان ایران درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش گفت: موکلم از روز ۲۹ آبان تاکنون در بازداشت بسر می‌برد و از آن تاریخ تاکنون نه اجازه ملاقات با خودش را دارم و نه بازپرس اجازه می‌دهد که او را ببینم علاوه بر این به مدت ۱۵ روز است که هیچگونه تماس تلفنی هم با خانواده اش نداشته است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه امروز اول دی ماه است به نظر می رسد قرار بازداشت آقای داودی به مدت یکماه دیگر هم تمدید شده باشد. هر چند تا به امروز در این رابطه پاسخ دقیقی به بنده و یا خانواده موکلم ارائه نشده است.

مشگانی فراهانی در پاسخ به این سوال که آیا کانون وکلای دادگستری پیگیری در این رابطه داشته است یا خیر؟! اضافه کرد: کانون در جریان پرونده و روند بازداشت آقای داودی قرار گرفته است، اما اینکه پیگیری هم در این خصوص انجام داده باشد بنده به عنوان وکیل پرونده بی اطلاع ام.

وی تصریح کرد: این پرونده از سال گذشته در جریان بوده و  من سال گذشته در پرونده اعلام وکالت کردم. سال گذشته موکلم به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام در دو دادسرا (دادسرای رسانه و امنیت) احضار شد با این توضیح که آقای قاسم زاده بازپرس محترم شعبه دوم دادسرای رسانه طی تشریفاتی پرونده را  به دادسرای امنیت فرستاد و آن زمان پرونده ملغی شد و موکلم از سال گذشته مکرر جهت بازجویی به دادسرا می‌رفت ولی ۲۹ آبان ضابطان او را در محل کار  به اتهام اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و اهانت به رهبری بازداشت کردند.

 

این وکیل دادگستری همچنین خاطرنشان کرد: اساسا موکلم  با وصف اینکه اخیرا احضار و بازداشت شده مشمول تبصره ماده ۴۸ است  ولی به دلیل اینکه من  سال گذشته برای موکلم اعلام وکالت کرده‌ام، برای خودم حق مکتسبه قائلم و وکیل این پرونده هستم و در لیست پرونده‌هایم در قوه قضاییه این پرونده وجود دارد ولی با این اوصاف مانع حضور من می‌شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر