کد خبر: 56517
A

آقای میرلوحی! آواز دهل شنیدن از دور خوش است

پس از اظهارات اخیر این عضو شورای شهر نا خودآگاه خبری که چندی پیش در یورو نیوز خواندم نظرم را جلب کرد براساس خبر یورو نیوز آلمان می خواهد حمل و نقل عمومی را در کشورش رایگان کند. در خبر یورو نیوز آمده است: "یک شهروند نیویورک آمریکا در ماه ۱۱۷ دلار هزینه استفاده از وسایل عمومی می دهد، یک شهروند لندنی نزدیک به ۲۰۰ دلار و یک پاریسی بیش از ۱۰۰ دلار در ماه برای حمل ونقل عمومی هزینه می کند. حال مقامات آلمان تصمیم گرفته اند تا برای مبارزه با آلودگی هوا و گرم شدن زمین حمل و نقل عمومی در سطح شهرهای بزرگ این کشور را رایگان کنند."

آقای میرلوحی! آواز دهل شنیدن از دور خوش است
دیده بان ایران - سعید سیف : امروز محمود میر لوحی عضو شورای شهر تهران در اظهار نظری در خصوص قیمت بلیط مترو گفته بود

"الان متاسفانه مترو تهران قیمت واقعی بلیط را ندارد .من فکر میکنم بر اساس آنچه در دنیا مرسوم است قیمت واقعی بلیط مترو در تهران در حدود ۱۰ هزار تومان تمام می شود. کسی که در تهران زندگی می‌کند باید هزینه‌اش را بپردازد " این اظهار نظر گرچه با توضیحاتی از سوی ایشان در خصوص نحوه تامین هزینه های مترو سهم دولت همراه بود؛ اما مقایسه مترو تهران با مترو پاریس و لندن و هزینه ای که باید شهروندان از جیب بپردازند موجب واکنش آن دسته از شهروندانی شده است که مترو را وسیله ای ارزان تر و پاک تر برای جابه جایی و حمل و نقل می دانند.

پس از اظهارات اخیر این عضو شورای شهر نا خودآگاه خبری که چندی پیش در یورو نیوز خواندم نظرم را جلب کرد  براساس خبر  یورو نیوز آلمان می خواهد حمل و نقل عمومی را در کشورش رایگان کند. در خبر یورو نیوز آمده است: "یک شهروند نیویورک آمریکا در ماه ۱۱۷ دلار هزینه استفاده از وسایل عمومی می دهد، یک شهروند لندنی نزدیک به ۲۰۰ دلار و یک پاریسی بیش از ۱۰۰ دلار در ماه برای حمل ونقل عمومی هزینه می کند. حال مقامات آلمان تصمیم گرفته اند تا برای مبارزه با آلودگی هوا و گرم شدن زمین حمل و نقل عمومی در سطح شهرهای بزرگ این کشور را رایگان کنند." (لینک منبع

 حال این سوال مطرح است که با وجود اقدام دولت های توسعه یافته برای گسترش حمل و نقل عمومی ارزان و پاک؛  آقای میرلوحی عضو محترم شورای شهر تهران استدلال افزایش قیمت بلیط مترو از کجا آورده اند؟! از آنجا که عضو شورای شهر تهران از زمانی که شهرشان اصفهان به تهران تشریف آوردند و در اکثر اوقات از راننده در اختیار یا خودروی شخصی بهره می گیرند ممکن است قدری با مشکلات این شهر آشنایی نداشته و نمی دانند در تهران یک میلیون دانشجو زندگی می کنند و از سوی دیگر 80 درصد مردم پایتخت ایران زیر خطر فقر یا در آستانه آن قرار دارند.( گزارش مرکز آمار سال 96 ) 

 

بنابراین نمی توان از این شهروندان انتظار داشت وقتی هزینه سفر با مترو ده برابر می شود آنها از وسایل شخصی استفاده نکنند. جناب آقای میرلوحی حتما این ضرب المثل را شنیده اند که "آواز دهل شنیدن از دور خوش است " اینکه ایشان و دوستانشان انتظار دارند همه  مردم تهران ( از دانشجو تا آنهایی که زیر سه میلیون تومان درآمد دارند)  مانند ایشان و همسایگانشان پول خرج کنند! انتظار همگان اعم از کارشناسان حمل و نقل و شهروندان عادی پایتخت ایران  این است که عضو محترم شورای شهر تهران  با توجه به وضعیت اقتصادی استفاده کنندگان مترو صحبت کنند. 

از روز گذشته تا کنون اظهارات میرلوحی در خصوص 10 هزارتومان شدن بلیط مترو موجب بازنشر اخبار گسترده ای بر علیه اصلاح طلبان شده بطوریکه بسیاری از کاربران فضای مجازی بار دیگر تاکید کردند که تفاوتی بین اصولگرا و اصلاح طلب در سخت کردن زندگی بر مردم وجود ندارد.
 
همچنین برخی دیگر از کاربران فضای مجازی با تمسخر اظهارات میرلوحی می گفتند امکانات شهرهای بزرگ جهان را با  تهران که فاقد هرگونه زیرساخت لازم است مقایسه کرده و گمان کرده اند تهران همچون لندن و پاریس است !

حملات علیه اصلاح طلبان از ناحیه اصولگرایان نبوده و به نظر می رسد مخالفان این اظهارات اصولگرا و اصلاح طلب را در یک خط می دانند چرا که در واکنش برخی کاربران آمده بود آنچه میرلوحی در خصوص گران کردن هزینه خدمات تهران گفته شباهت زیادی به اظهارات چمران عضو اصولگرای شورای شهر دارد که از طرفداران گران شدن قیمت بلیط و هزینه خدمات تهران بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر