کد خبر: 56551
A

پیشنهادات یک نماینده برای راه‌های تجهیز مدارس فرسوده کشور

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف نسبت به حادثه مدرسه زاهدان گفت: ضرورت دارد که از بودجه مسائلی که ضروری نیست به این موضوع تخصیص دهند تا برای مدتی دانش آموزان از این گونه حوادث به دور باشند.

پیشنهادات یک نماینده برای راه‌های تجهیز مدارس فرسوده کشور

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف نسبت به حادثه مدرسه زاهدان گفت: ضرورت دارد که از بودجه مسائلی که ضروری نیست به این موضوع تخصیص دهند تا برای مدتی دانش آموزان از این گونه حوادث به دور باشند.

به گزارش دیده بان ایران، محمد قمی در خصوص حادثه آتش سوزی مدرسه زاهدان بیان کرد: آموزش و پرورش یک سازمان پرجمعیتی است که در سراسر کشور هم دانش‌آموز و هم معلم دارد، ولی متناسب با جمعیت آموزش و پرورش نه حقوق خوبی به معلمین داده می‌شود و نه برای ساخت و بهبود وضعیت مدارس بوجه لازم تخصیص داده می‌شود.

وی افزود: دولت‌ها سعی می‌کنند تا جایی که برای‌شان مقدور است چرخ آموزش و پرورش بچرخد، اما این کار اساسی و زیربنایی نیست، ما هر ساله شاهد حوادث متعددی در مدارس کشور هستیم که متاسفانه به دلیل نبود بودجه کافی عده از معلمین یا دانش آموزان با خطر روبه رو می‌شوند.

وی عنوان کرد: وضعیت یک سری از مدارس ما که توسط خیرین و آموزش و پرورش ساخته شده است قابل قبول است، همچنین یکسری دیگر از مدارس هم نوساز هستند و هم تجهیز هم شده اند، ولی یکسری مدرسه هم داریم که نیاز به تعمیر و ترمیم دارند، تعداد این مدارس کم نیست، لازم است برای تعمیرات این مدارس اقدامات لازم را مورد توجه قرار دهند، همچنین یکسری مدارس هم وجود دارد که قابل استفاده نیست و تحصیل در این‌گونه مدارس خطرناک است ولی بالاجبار دانش آموزان در آن‌جا تحصیل می کنند، این مدارس فرسوده است و یا تجهیزات کافی ندارند، این مدارس مخصوصا در مناطق محروم و به خصوص در سیستان و بلوچستان باید مورد توجه باشد، نباید دانش آموزان در مدارسی که وضعیت خطرناکی دارند تحصیل کنند بلکه این مدارس باید جایگزین مدارسی باشند که امنیت دارد، اینکار باید انجام شود ولو اینکه مدارسی برای تحصیل اجاره شوند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدارسی که فرسوده هستند و احتمال خطر دارند موجب ناامنی جان دانش آموزان و معلمین هستند، متاسفانه همه ساله شاهد این حوادث هستیم، گاهی اوقات این حوادث موجب فوت دانش آموزان ما می‌شود، دانش آموزانی که در زاهدان در آتش پرپر شدند دل هر انسان آزاده‌ای را می‌رنجاند، دولت و مردم خیر و مدرسه‌ساز باید یک اقدام جدی در این خصوص به عمل آورند.

وی ادامه داد: دولت یک بودجه خاصی را به آموزش و پرورش تخصیص دهد، باید یک نهضتی ایجاد شود و مردم هم کمک کنند که مدارس فرسوده مناطق محروم بازسازی شوند، باید خیرین را به سمت بازسازی مدارس خطر ساز سوق دهند، باید برای تجهیز مدارس و سرمایش و گرمایش مدارس یک استاندارد مشخص شود، ضرورت دارد که از بودجه مسائلی که ضروری نیست به این موضوع تخصیص دهند تا برای مدتی دانش آموزان از این گونه حوادث به دور باشند.

وی عنوان کرد: قسمتی از مالیات صاحبان صنایع و کارخانجات به این مسائل اختصاص پیدا کند، علمای دینی مردم را تشویق کنند و از محل درآمدهای شرعی به این گونه مسائل و ساخت مدارس توجه کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر