کد خبر: 56718
A

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی: اصلاح فضای مجازی در دستور کار دولت قرار بگیرد

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، بر لزوم سرمایه‌گذاری دولت و دیگر دستگاه‌های ذیربط برای اصلاح فضای مجازی در کشور تاکید کرد.

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی: اصلاح فضای مجازی در دستور کار دولت قرار بگیرد

به گزارش دیده بان ایران؛ دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی روز چهارشنبه اعلام کرد که وی در دیدار معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درامور فضای مجازی بیان کرد: هرچه سرمایه گذاری برای اصلاح این فضا صورت بگیرد بجا و شایسته است و اگر کوتاهی شود ثمره‌ای جز پشیمانی نخواهد داشت.

وی همچنین گزارش ارائه شده معاون وزیر ارتباطات درباره ساماندهی فضای مجازی را امید بخش برشمرد و درعین حال تاکید کرد که نباید به این میزان بسنده شود.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که باید در برابر آسیب های فضای مجازی هوشیار باشیم، تصریح کرد: مرتفع ساختن آسیب ها و آفات این عرصه، یک وظیفه دینی، انسانی و اجتماعی است، این آسیب ها هم به لحاظ دینی، هم به لحاظ اجتماعی و هم به لحاظ انسانی خسارت بار است و باید جلوی آن را گرفت.

وی ابراز داشت: امروز فضای مجازی حرف اول را در بسیاری از رویدادها می زند، اگر این فضا ناسالم باشد بقیه امور را نیز به ویرانی می کشاند و اگر سالم باشد بقیه امور را نیز اصلاح می کند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که باید این فضا و راه های مقابله با آسیب ها و بهره گیری درست از آن را جدی بگیریم، افزود: درحال حاضر حاکم بر جوامع بشری همین فضاهای مجازی است، روز به روز پدیدآورندگان این فضاها به دنبال برنامه ها و تحولات جدید هستند تا بتوانند همه چیز را قبضه کنند و در اختیار خودشان قرار دهند.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی نمی توان غافل نشست، والا یک وقت بیدار می شویم و می بینیم همه چیز ما را تحت تاثیر قرار داده و قبضه کرده است./ ایرنا 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر