کد خبر: 56726
A

آزادی یک نفر از کارگران گروه ملی فولاد اهواز

روز گذشته یک نفر از کارگران بازداشتی آزادشده و امیدوار هستیم که با پیگیری‌های انجام شده کارگران با سرعت بیشتری آزاد شوند.

آزادی یک نفر از کارگران گروه ملی فولاد اهواز

نمایندگان کارگران گروه ملی فولاد با وزاری کار و صمت دیدار کردند. آنها اظهار داشتند که نمایندگان مجلس و وزرای کار و صمت قول داده‌اندتامین مواد اولیه و آزادی زندانیان را پیگیری خواهند کرد.

به گزارش دیده بان ایران، ۶ کارگر گروه ملی فولاد ایران روز گذشته (۴ دی ماه) در تهران با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، رضا رحمانی (وزیر صنعت، معدن و تجارت) و حسین کمالی (دبیرکل حزب اسلامی کار) دیدار کردند.

این کارگران گفتند: بعدظهر دیروز (۴ دی ماه) با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ملاقاتی داشتیم که طی این دیدار آزادی کارگران بازداشت شده را به عنوان اولین خواسته خود مطرح کرده و نسبت به آزادی قطره‌چکانی کارگران بازداشتی فولاد اهواز گلایه کردیم.

طبق اظهارات کارگران گروه ملی فولاد ایران؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت بازداشت‌شدگان از وزارتخانه‌های اطلاعات و دادگستری و وزارت کشور در روزهای آتی قول پیگیری دادند.

به گفته ۶ کارگر گروه ملی فولاد ایران که ۴ نفر از آنان در روز دوم دیدارها به تهران آمده‌اند، آنان که با هزینه شخصی و به نمایندگی از جمعی از کارگران گروه ملی فولاد ایران آمده بودند؛ در جلسه‌ای جداگانه با محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در محل این وزارتخانه دیدار کردند.

طی این دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وعده پیگیری تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه از طریق واحدهای صنعتی موجود در خوزستان را داد.

این کارگران همچنین از دیدار غیررسمی روز گذشته (۴ دی ماه) با رضا رحمانی (وزیر صنعت، معدن و تجارت) خبر دادند که طی این ملاقات نیز مشکلاتی چون نقدینگی کارخانه گروه ملی فولاد ایران و کمبود مواد اولیه برای به کار افتادن تولید در این واحد صنعتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کارگران گروه ملی فولاد ایران اواخر شب گذشته نیز ملاقاتی با حسین کمالی (دبیر کل حزب اسلامی کار) داشتند که طی این دیدار کمالی به کارگران در خصوص وضعیت کارگران بازداشتی قول پیگیری داد.

کارگران در پایان از علیرضا محجوب (رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی) که در هماهنگی با مسئولان و تشکیل جلسه کارگران را همراهی کرد و پناه خوبی برای کارگران گروه ملی فولاد ایران بود، تشکر و قدردانی کردند.

آنها گفتند: روز گذشته یک نفر از کارگران بازداشتی آزادشده و امیدوار هستیم که با پیگیری‌های انجام شده کارگران با سرعت بیشتری آزاد شوند./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر