کد خبر: 57050
A

استفاده از پارکبان در تهران تخلف است

از پارکبان استفاده نمی‌کنیم و اگر منطقه‌ای باشد که از پارکبان استفاده می‌کند تخلف است. دوستان شورا به درستی گفتند و اگر ما هم ببینیم برخورد می‌کنیم، تا جایی هم که فهمیده‌ایم با متخلف برخورد کرده‌ایم.

استفاده از پارکبان در تهران تخلف است

به گزارش دیده بان ایران؛ با وجود اعلام خبر استفاده از پارکبان در یکی از مناطق تهران توسط دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، یک مقام مسئول در سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران این ادعا را تکذیب کرد و گفت: اگر منطقه‌ای باشد که از پارکبان استفاده می‌کند، مرتکب تخلف شده است.

به گزارش ایرناپلاس، از سه سال قبل حضور پارکبان‌ها در سطح شهر تهران ممنوع شد و شهرداری تهران در قالب طرحی با این شغل کاذب برخورد کرد. اما حالا بعد از گذشت این مدت، دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگویی با مهر، اعلام کرده است که پارکبان‌ها دوباره در منطقه‌ای از تهران مشغول به کار شده‌اند.

*در یکی از مناطق تهران پارکبان استفاده می‌شود

محمدعلی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگویی با مهر ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به مصوبه شورای شهر تهران در سال 95 مبنی بر الزام شهرداری تهران نسبت به مکانیزاسیون پارک حاشیه‌ای و همچنین مصوبه اخیر شورای شهر پنجم مبنی بر ارائه برنامه عملیاتی ساماندهی پارک حاشیه‌ای و بکارگیری تکنولوژی روز در دنیا، شاهد این مسئله هستیم که معاونت حمل و نقل و ترافیک در یکی از مناطق شهرداری تهران به صورت منطقه‌ای و بدون ارائه برنامه عملیاتی هماهنگ برای کل سطح شهر تهران، مناقصه‌ای در راستای واگذاری مکان‌های پارک حاشیه‌ای، آن هم در قالب قراردادهای غیرمکانیزه و به وسیله ثبت تصاویر توسط اپراتورهای انسانی برگزار کرده و پیمانکار را نیز انتخاب کرده است.

*استفاده از پارکبان تخلف است

اما کامران اخباری معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایرناپلاس در واکنش به این خبر در مورد استفاده از پارکبان در یکی از مناطق تهران می‌گوید: از پارکبان استفاده نمی‌کنیم و اگر منطقه‌ای باشد که از پارکبان استفاده می‌کند تخلف است. دوستان شورا به درستی گفتند و اگر ما هم ببینیم برخورد می‌کنیم، تا جایی هم که فهمیده‌ایم با متخلف برخورد کرده‌ایم.

وی افزود: مواردی هم که مشاهده کردیم این‌طور نبوده که کل منطقه را تحت پوشش قرار داده باشند، مثلا در یک خیابان دو نفر نیرو مشغول به کار بودند، این مسئله مصداق بارز دزدی است و برخورد آن با ضابط قضایی است. شهرداری مستقیم نمی‌تواند برخورد کند، پلیس نیروی انتظامی هم همکاری می‌کند. هر جا تخلف ببینیم به منطقه تذکر می‌دهیم و از طریق پلیس برخورد می‌شود. پارکبان در جایی راه‌اندازی نکرده‌ایم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر