کد خبر: 57289
A

عضو شورای شهر تهران: برخی شرکت‌های شهرداری تحت نظارت شورا نیستند/ سازمان بازنشستگی، ۱۷ شرکت دارد

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: شرکت‌هایی در شهرداری ایجاد شده که قرار بود سودده باشند و خودشان گردش مالی خود را به طور کامل عهده‌دار شوند، در حالی که وابستگی زیادی به بودجه شهرداری دارند و از طرفی تحت نظارت شورای شهر تهران نیستند.

عضو شورای شهر تهران: برخی شرکت‌های شهرداری تحت نظارت شورا نیستند/ سازمان بازنشستگی، ۱۷ شرکت دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ بهاره آروین (عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران)‌  درباره کاهش سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران گفت: شورای شهر در گذشته در این خصوص مصوباتی داشته که متاسفانه اجرایی نشده است. ما در قالب طرح بررسی کاهش سطوح سازمانی از شهرداری تهران برنامه عملیاتی و زمان‌مند خواسته‌ایم تا موازی‌کاری‌هایی را که بین شرکت‌ها و سازمان‌ها وجود دارد، به همراه زیان‌دهی و ساختار حقوقی آنها بررسی کند و با استفاده از راهکارهای مختلف برنامه عملیاتی خود را ظرف مدتی که در مصوبه مشخص شده برای کاهش تعداد واحدهای تابعه ارائه کند. در مصوبه قید شده که این اقدامات طی ۳ ماه انجام شود.در مصوبه قید شده که این اقدامات طی ۳ ماه انجام شود.

آروین با بیان اینکه عمده سازمان‌ها و شرکت‌ها در دوره مدیریت گذشته ایجاد شده‌اند، گفت: در دوره ۱۴ ساله‌ای که ثبات مدیریتی در شهرداری وجود داشت، به شدت بر تعداد واحدهای تابعه افزوده شد. در دوره جدید مدیریت شهری اصلاح ساختار در دستورکار بوده است و به هر حال شهرداری به عنوان نهاد اجرایی خودش باید اولین بازبینی را بر روی سازمان‌ها و شرکت‌هایش انجام دهد و بعد شورای شهر بر ارزیابی اولیه شهرداری تهران نظارت و سیاستگذاری کند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نسل اول واحدهای تابعه شهرداری تهران را شامل ۴۴ واحد دانست و گفت: یک سری سازمان‌ها و شرکت‌ها توسط شهرداری ایجاد شدند که منظور از نسل اول، آنها هستند، بعد برخی از این سازمان‌ها در نسل دوم و در زیرمجموعه خود شرکت‌هایی را ایجاد کردند، به عنوان مثال در زیرمجموعه سازمان بازنشستگی شهرداری تهران ۱۷ شرکت به عنوان نسل دوم واحدهای تابعه وجود دارد.

آروین تاکید کرد: شاید ما نتوانیم اکنون تعداد دقیق شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران را در نسل اول و دوم بگوییم، اما تجربه من در یک سال و نیم گذشته در شورای شهر پنجم این است که تعداد واحدهای غیرضرور خیلی زیاد است و این واحدها بعضا می‌توانند باهم ادغام شوند تا موازی‌کاری و پراکنده‌کاری از این جهت حذف شود.

وی اضافه کرد: شرکت‌هایی ایجادشده بود که قرار بود سودده باشند و خودشان گردش مالی خود را به طور کامل عهده‌دار شوند، در حالی که وابستگی زیادی به بودجه شهرداری دارند و از طرفی تحت نظارت شورای شهر تهران نیستند، کاهش سالانه ۱۵ درصد وابستگی بودجه شرکت‌ها به شهرداری تهران، هدفگذاری سنجش‌پذیری بود که از سوی شورای شهر تهران سیاستگذاری شد و ما اکنون منتظر برنامه برای تحقق آن هستیم./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر