کد خبر: 57448
A

یک وکیل دادگستری هفته آینده محاکمه می شود

محمد نجفی وکیل دادگستری که پیشتر به 10 سال حبس محکوم شده، 25 دی در پرونده دیگری به اتهام «تشویش اذهان عمومی» محاکمه می شود.

یک وکیل دادگستری هفته آینده محاکمه می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ پیام درفشان وکیل مدافع محمد نجفی  با اعلام این خبر اظهار داشت: چند هفته پیش سه اتهام جدید در شعبه بازپرسی دادگستری شازند در رابطه با موکلم مطرح شد که بازپرس با هر سه این اتهامات مخالفت کرد اما نهایتاً با اصرار دادستان، اتهام «تشویش اذهان عمومی»به او تفهیم شد.
وی علت مطرح شدن این اتهام را نامه موکلش به رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: وقتی علیه فردی جرایم مختلف کیفری مطرح و در حال رسیدگی است و مختومه هم نشده، همه موارد باید در یک شعبه متمرکز شده و در یک جا به آنها رسیدگی شود.
درفشان با بیان اینکه موکلش در زندان به سر می برد، افزود: پیشتر شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اراک، نجفی را در پرونده متهمان اعتراضات دی سال 96، به اتهام فعالیت تبلیغی به نفع گروه ها و سازمان های مخالف نظام، به یکسال حبس، بابت توهین به مقام معظم رهبری به دو سال حبس و به اتهام همکاری با دول متخاصم از طریق انتقال اخبار و اطلاعات از طریق مصاحبه به 10 سال حبس محکوم کرده است که طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامی در صورت قطعیت یافتن این حکم، مجازات اشد یعنی 10 سال حبس قابلیت اجرا دارد؛ البته نسبت به این حکم اعتراض کرده ایم تا پرونده در محاکم تجدیدنظر استان مرکزی مورد بررسی قرار گیرد. 
این وکیل دادگستری افزود: چند هفته پیش هم در پرونده دیگری، شعبه 102 دادگاه کیفری دو دادگستری شهرستان شازند را به اتهام تشویش اذهان عمومی از طریق درج مطالب در رسانه های مجازی به یکسال حبس تعزیری محکوم کرد. /ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر