کد خبر: 57592
A

افزایش تا ۲۰درصدی قیمت دارو/ نمی‌توان همه را صد در صد راضی نگه داشت

سخنگوی سازمان غذا و دارو می‌گوید اکنون کشور در شرایط خاصی قرار دارد و اینکه هر گروهی انتظار داشته باشد که انتظاراتش صددرصد محقق شود، مقدور و امکان‌پذیر نیست.

افزایش تا ۲۰درصدی قیمت دارو/ نمی‌توان همه را صد در صد راضی نگه داشت

به گزارش دیده بان ایران؛ کیانوش جهانپور درباره انتقاد داروسازان به افزایش غیر منطقی دارو و متضرر شدن داروسازان گفت: مبنای قیمت‌گذاری داروها با هدف منطقی‌سازی قیمت‌ها است که در این زمینه نه نظر کامل تولید کنندگان و نه نظر صد درصدی مصرف‌کنندگان و سازمان‌های بیمه‌گر تامین می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره افزایش ۹ تا ۲۰ درصدی قیمت دارو نیز گفت: وجه عدالت در تعیین نرخ‌گذاری داروها در حوزه دارو محقق شده است و قیمت‌گذاری دارو که در کمیسیون قیمت‌گذاری در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو انجام می‌شود براساس ارز ۴۲۰۰ تومان است.

جهانپور خاطرنشان کرد: اکنون کشور در شرایط خاصی قرار دارد و اینکه هر گروهی انتظار داشته باشد که انتظاراتش صددرصد محقق شود، مقدور و امکان‌پذیر نیست. البته تصمیم‌ها در این بخش کارشناسی‌شده است و سازمان غذا و دارو، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت صنعت، معدن و تجارت در آن نقش دارند که قیمت‌ها بر اساس منطقی‌سازی تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه مسیر توسعه صنعت دارویی کشور و تحقق عملی اقتصاد مقاومتی در این حوزه، از شاهراه توسعه تولید مواد اولیه و مواد موثره دارویی در داخل کشور می‌گذرد، گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز برای تحقق این موضوع تا حد زیادی فراهم است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر