کد خبر: 57913
A

بوئینگ ۷۰۷ هنگام فرود سقوط کرد/ آماری از تلفات احتمالی وجود ندارد+ جزییات

هواپیمای باری که به گفته رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر ۱۰ سرنشین داشت، هنگام فرود در فرودگاه فتح کرج، به دلیل مشکل، سقوط کرد.

بوئینگ ۷۰۷ هنگام فرود سقوط کرد/ آماری از تلفات احتمالی وجود ندارد+ جزییات

به گزارش دیده بان ایران ؛ مرتضی سلیمی رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این باره گفت: هواپیمای باری در حین فرود در یکی از فرودگاه‌های البرز دچار حادثه شده و سقوط کرده است.

رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده، این هواپیما ۱۰ سرنشین داشته است

مجتبی خالدی (سخنگوی اورژانس کشور) با تایید این خبر  گفت: هنوز نوع هواپیما مشخص نیست ولی اطمینان یافته‌ایم که هواپیما مسافربری نیست.

وی افزود: تاکنون یک بالگرد، ده آمبولانس و دو اتوبوس - آمبولانس به محل حادثه اعزام شده‌اند.

گفته می‌شود هواپیما از نوع باربری بوده است و به سمت فرودگاه پیام کرج درحال پرواز بوده است.

هواپیما ده سرنشین داشته است

حسین کولیوند (سرپرست اورژانس کشور) نیز به ایلنا گفت: هواپیمای سانحه دیده ده سرنشین که شامل خدمه پروازی هستند، داشته است.

گفته می‌شود هواپیمای باری۷۰۷ از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است که خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است.

همچنین دود غلیظی در منطقه سقوط دیده مى‌شود.

هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه مشخص نیست.

آماری از تلفات احتمالی نداریم

مرتضی سلیمی (رئیس امداد و نجات سازمان هلال احمر) به ایلنا گفت: بویئیگ به یکی از ساختمان‌های مسکونی برخورد کرده اما هنوز آماری از تلفات احتمالی در دست نیست.

3

گفته می‌شود؛ هواپیمای 727 متعلق به نیروی هوایی ارتش به دلیل عدم کنترل در فرودگاه فتح فرود آمده است اما از آنجا که باند این فرودگاه مناسب نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر نیست، خلبان نتوانسته هواپیما را کنترل کند.

این هواپیما پس از طی مسافتی در باند با دیوار فرودگاه اصابت کرده و پس از انفجار، وارد محوطه شهرک مسکونی در جوار این فرودگاه می‌شود.

گفته می‌شود خلبان این هواپیما زنده است.

خلبانان هواپیما نجات پیدا کردند/15 نفر در هواپیما بودند

سیدشهاب حسینی (مدیرکل امنیتی استان البرز) در این رابطه گفت: طبق شنیده‌ها 15 نفر در این هواپیما بودند که خلبانان آن نجات پیدا کردند.

وی افزود: 6 گروه امدادی به محل حادثه اعزام شده‌اند./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر