کد خبر: 58385
A
محمد حقانی عضو شورای شهر چهارم تهران به دیده بان ایران خبر داد؛

تصرف املاک شهرداری مربوط به مسئولان دوره قالیباف است/ برخی افراد خاص رستورانی را ماهی 4900 تومان اجاره کرده بودند/ چرا مردم باید با دادن عوارض، هزینه های شهرداری را بپردازند؟

محمد حقانی، عضو شورای چهارم شهر تهران، در رابطه با این که این املاک متصرف شده توسط کارکنان کدام دوره از شهرداری اشغال شده اند، گفت: تاجایی که بنده در جریان هستم تعدادی از این املاک توسط مدیران و مسئولان اسبق شهرداری تصرف شده است. به عبارتی دیگر؛ این مدیران و مسئولان مربوط به زمان شهرداری آقای قالیباف بوده است البته این موضوع منوط برمطلع بودن خود آقای قالیباف از این مسائل نمی شود بلکه واگذاری این املاک به مدیریت ارشد شهرداری تهران باز می گردد.

تصرف املاک شهرداری مربوط به مسئولان دوره قالیباف است/ برخی افراد خاص رستورانی را ماهی 4900 تومان اجاره کرده بودند/ چرا مردم باید با دادن عوارض، هزینه های شهرداری را بپردازند؟

دیده بان ایران_سپیده اجلالی: صبح امروز، محمود میرلوحی، درباره امکاناتی که از شهرداری تهران در دست افراد غیر قرار گرفته است، اظهار داشت: حدود  200 ملک شهرداری در مناطق شمالی تهران بعضا بدون ضابطه و قانون در تصرف افرادی قرار گرفته است که اکنون حاضر به تخلیه نیستند.

وی افزود:  وقتی که برای تحویل این املاک مراجعه می‌کنیم آنها نه تنها مقاومت می‌کنند بلکه پاسخگو نیستند و حتی براساس حکم قضایی نیز اقدام نمی‌کنند.

 

این در حالی است که چندی پیش زهرا نژاد بهرام، عضو هیئت رئیسه شورای شهر پنجم تهران، در خصوص ادعای حناچی مبنی براینکه " 200 خانه و خودروی سازمانی همچنان در اختیار مدیران اسبق شهرداری است"به دیده بان ایران گفت: متاسفانه برخی از افرادی که پیشتر و در زمان شهرداران اسبق در شهرداری مشغول به کار بودند، از این خانه ها و خودروها استفاده می کنند. تاکنون 200 نفز از آنان شناسایی شده اند ولی در آینده برتعداد این افراد قطعاً افزوده خواهد شد چراکه شهردار تهران به صورت جدی این موضوع را پیگیری می کنند. (اینجا)

 

 

اما در رابطه با این که این املاک متصرف شده توسط کارکنان کدام دوره از شهرداری اشغال شده اند، محمد حقانی، عضو شورای چهارم شهر تهران، به خبرنگار دیده بان  ایران گفت: تاجایی که بنده در جریان هستم تعدادی از این املاک توسط مدیران و مسئولان اسبق شهرداری تصرف شده است. به عبارتی دیگر؛ این مدیران و مسئولان مربوط به زمان شهرداری آقای قالبیاف بوده است البته این موضوع منوط  برمطلع بودن خود آقای قالیباف از این مسائل نمی شود بلکه واگذاری این املاک به مدیریت ارشد شهرداری تهران باز می گردد.

 

وی ادامه داد: بخشی از این املاک نیز در اختیار و تحت تصرف افراد متفرقه است. منظور از افراد متفرقه کسانی هستند که به صورت مقطعی در شهرداری مسئولیتی گرفته اند و سپس کار خود را رها کرده اند اما کماکان از شهرداری و سفره انقلاب استفاده می کنند.

 

حقانی در پاسخ به این سوال که آیا شورای چهارم شهر تهران با چنین مسئله ای مواجه شده بود یا خبر بیان کرد: خیر تا جایی که بنده به یاد دارم شورای شهر چهارم با چنین مسائلی مواجه نبود. بنده معتقدم تعداد املاک تحت تصرف برخی از مسئولان و مدیران بیشتر از 200 واحد است. از سویی دیگر برخی از ملاک متعلق به شهرداری وجود دارد که با اجاره های بسیار پایین در اختیار برخی افراد در طول زمان طولانی مدت قرار می گیرد. به عنوان مثال؛ بنده رستورانی را سراغ دارم که شهردار آن منطقه در خصوص آن رستوران می گفت که آنرا 4900 تومان اجاره داده بودند و هزینه آب، برق، گاز و تلفن آن هم پای شهرداری بود، در صورتی که همان رستوران در حال حاضر به فردی عادی واگذار شده و هزینه اجاره آن 80 میلیون تومان است.

 

معاون سابق شهردار تهران همچنین تصریح کرد: زمانی که حکم قضائی صادر می شود، اجرای احکام می تواند با استفاده از این حکم به راحتی املاک را تخلیه کند. از طرفی دیگر لازم است در اسرع وقت شورای شهر و شهرداری تهران به این موضوع ورود پیدا کند تا بیش از این منافع مردم و به طور کلی منافع بیت المال ا آسیب مواجه نشود.

 

حقانی در خصوص اظهارات علیخانی مبنی بر اینکه طرح پولی کردن معابر در امارات، دبی، استانبول و ... نیزاجرا می‌شود، گفت: با توجه به سوابقی که بنده در شهرداری داشته ام عرض می کنم که از مخالفان 100 درصد این طرح هستم. چه دلیلی دارد که هزینه بدهی های شهرداری را اقشار کم درآمد جامعه بپردازند. شهرداری دارای برندی ارزشمند است از سویی دیگر؛ منبع درآمد شهرداری نیز بسیار بالاست بنابراین نیازی نیست که به این وسیله بخواهد درآمد زایی کند. البته لازم به ذکر است که ایران قابل قیاس با کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس نیست.  

 

رئیس کمیسیو ن بهداشت و محیط زیست شورای شهر چهارم در پاسخ به این سوال که شهرداری با وجود کاهش بودجه و هزینه های دریافتی از دولت به چه شکلی قصد تامین هزینه های خود را دارد، اظهار کرد: شهرداری نمی تواند از 80 درصد درآمد ناپایدار خود که مربوط به زمین می شود به طور ناگهانی دست بکشد. (درآمدهای ناپایدار شامل تغییر کاربری، ارزان فروشی، زمین تراکم فروشی و...) بنابراین؛ شهرداری تهران به کمک متخصصان حوزه شهری در نهایت می تواند در سال 10 درصد از درآمد ناپایدار خود را به درآمد پایدار تبدیل کند. اگر این روند به درستی انجام گیرد در یک پروسه 8 ساله شهرداری می تواند درآمد ناپایدار خود را به درآمد پایدار تبدیل کند.

 

وی در پایان تشریح کرد: فشار سنگین هزینه های شهرداری را که ناشی از درآمدهای ناپایدار است را به همین میزان می توان به حداقل رساند.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر