کد خبر: 58439
A

یاشار سلطانی به حبس محکوم شد

وکیل مدافع یاشار سلطانی- متهم ردیف اول در پرونده موسوم به املاک نجومی- از صدور حکم محکومیت موکلش توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خبر داد.

یاشار سلطانی به حبس محکوم شد

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدصادق کاشانی ضمن اعلام خبر صدور حکم موکلش، گفت: اتهامات یاشار سلطانی شامل «جمع آوری و انتشار اطلاعات طبقه بندی شده مربوط به سازمان بازرسی کشور»، «نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی» ، «افترا نسبت به شرکت عمران تکلار» و «تهدید نسبت به شرکت عمران تکلار» است.

وکیل مدافع یاشار سلطانی، عنوان کرد: بر اساس رای صادره، یاشار سلطانی به استناد مواد ۶۶۹، ۶۹۷، ۶۹۸ و ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در مورد اتهام «نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی» به تحمل ۲ سال حبس، در مورد اتهام «افترا نسبت به شرکت عمران تکلار» به تحمل یک سال حبس و در مورد اتهام «تهدید نسبت به شرکت عمران تکلار» به دو سال حبس محکوم شده است.

وی، افزود: پرونده در مورد اتهام «جمع آوری و انتشار اطلاعات طبقه بندی شده مربوط به سازمان بازرسی کشور» مفتوح است و هنوز رایی در این باره صادر نشده است.

کاشانی گفت: یاشار سلطانی همچنین با توجه به محتویات پرونده و ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی به مدت ۲ سال از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دسته جات سیاسی، فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها و مطبوعات و خروج از کشور محروم شده است.

کاشانی، افزود: حکم صادره ظرف مدت ۲۰ روز قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر است./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر