کد خبر: 58502
A

شروع سال ۹۸ برای آموزش و پرورش با کسری بودجه ۱۳ هزار میلیارد تومانی

به گفته رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس با رقمی که از سوی دولت برای اعتبارات وزارت آموزش و پرورش منظور شده، این وزارتخانه سال ۹۸ را با کسری بودجه ۱۳ هزار میلیارد تومانی آغاز خواهد کرد.

شروع سال ۹۸ برای آموزش و پرورش با کسری بودجه ۱۳ هزار میلیارد تومانی

به گزارش دیده بان ایران؛ حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به بودجه وزارت آموزش و پرورش برای سال 1398 گفت: نیاز وزارت آموزش و پرورش برای سال 98 حدود 56 هزار میلیارد تومان است ولی آنچه در لایحه بودجه 98 از سوی دولت گذاشته شده رقم 48 هزار میلیارد تومان است که با این حساب این وزارتخانه با 8 هزار میلیارد تومان کسری مواجه است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین وزارت آموزش و پرورش در سال 97 حدود 5 هزار میلیاردتومان بدهی دارد که باید بپردازد و آن هم به سال بعد منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: در صحن علنی مشخص خواهد شد که مجلس تا چه میزان می‌تواند اعتبارات وزارت آموزش و پرورش را افزایش دهد و چه مصوباتی در این خصوص خواهد داشت تا این کسری‌ها جبران شود.

رمز پیروزی در آموزش و پرورش، اجرای نظام رتبه‌بندی

حاجی بابایی همچنین از اعتبارات نظام رتبه‌بندی در لایحه 98 دولت انتقاد کرد و افزود: 2 هزار میلیارد تومانی که دولت برای اجرای این نظام گذاشته، نه تنها در سقف دوم بودجه است بلکه قابل اعتنا نیست در حالی که رمز پیروزی در آموزش و پرورش، نظام رتبه‌بندی است.

وی همچنین درباره کم و کیف اعتبارات آموزش و پرورش عنوان کرد: بودجه‌هایی که به آموزش و پرورش مثلا از صندوق ذخیره یا از محل مالیات برخی نهادها داده می‌شود، اگرچه قابل وصول هستند ولی به دلیل کمبودها و کاستی‌ها و نیز به دلیل نیاز دولت بهتر است سقفی ایجاد شود که بالغ بر آن سقف، این کارها انجام شود.

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید کرد: قانون‌نویسی باید روشن‌تر شود و به عنوان مثال درصد تخصیص را نیز بنویسند؛ به دلیل عدم این کار، نحوه تخصیص در اختیار دولت قرار می‌گیرد، ضمن آنکه به او قدرت جابجایی هم داده شده و لذا اعتبارات ردیف‌ها همچون توزیع شیر در مدارس داده نمی‌شود./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر