کد خبر: 58610
A

فرودگاه پیام: خلبان هواپیمای 707 ارتش ارتباط رادیویی با ما نداشته/ دچار شوک هستیم

سرپرست شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: به طور قطع هیچ دستور فرود از طرف فرودگاه پیام صادر نشده و احتمال خطای دیگری وجود دارد که بعد از تحقیقات کارشناسی شده، مشخص خواهد شد.

فرودگاه پیام: خلبان هواپیمای 707 ارتش ارتباط رادیویی با ما نداشته/ دچار شوک هستیم

به گزارش دیده بان ایران نادر ثناگومطلق درباره تغییرات پروازی فرودگاه پیام گفت: بعد از سانحه سقوط هواپیمای 707 ارتش با توجه به اینکه سانحه‌های هوایی جزئی از فعالیت‌های هوانوردی محسوب می‌شود.

وی افزود: مراجع تخصصی نیز اذعان داشتند، حادثه اخیر هوایی، ارتباط موضوعی با فعالیت‌های فرودگاه پیام نداشته و برای مشخص شدن دلیل حادثه لازم است با بررسی‌های دقیق‌تر، این موضوع دنبال شود.

سرپرست شرکت خدمات هوایی فرودگاه پیام با عنوان اینکه خلبان هواپیمای باری ارتش، هیچ ارتباط رادیویی با فرودگاه پیام نداشته، افزود: به طور قطع هیچ دستور فرود از طرف فرودگاه پیام صادر نشده و احتمال خطای دیگری وجود دارد که بعد از تحقیقات کارشناسی شده، مشخص خواهد شد.

ثناگو، گفت: بعد از سانحه اخیر، پروازهای مسافری، باری و آموزشی فرودگاه پیام به روال خود ادامه دارد منتهی زمان اولین پرواز کیش به دلیل اینکه فردای شهادت سرنشینان این هواپیمای باری بود از نظر اخلاقی کنسل شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر علت جابجایی پروازهای اخیر مسافربری فرودگاه پیام، گفت: این تغییرات نیز طبیعی است چراکه در حوزه ناوگان هوانوردی به طور عام دچار تغییر و شوک هستیم که برخی به دلیل تحریم و بعضی به دلیل شرایط هوایی کشور ایجاد می شود و فرودگاه پیام از این قاعده مستثنی نیست.

ثناگو تصریح کرد: فرودگاه پیام مجهز به فناوری روز پروازی بوده و با توجه به اینکه خلبان هواپیمای سانحه دیده، هیچ پیغامی به فرودگاه پیام ارسال نکرده، باید منتظر نتیجه جعبه سیاه این هواپیما بود که علت سقوط مشخص شود.

ثناگو ادامه داد: هرچند فرودگاه پیام مجهز به سیستم ILS است اما این سیستم هنوز در فرودگاه راه اندازی نشده و منتظر انجام تست های اولیه است اما با این وجود راه اندازی این سیستم جزو الزامات فرودگاهی نیست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اظهار نظر بعضی از کارشناسان مبنی بر اینکه علت اشتباه خلبان، موازی بودن باند دو فرودگاه پیام و فرودگاه نظامی پادگان فتح است، گفت: در کشورهای بزرگ دنیا ممکن است چندین فرودگاه در نزدیکی یکدیگر قرار داشته باشند که هیچ گونه مشکلی در آنها ایجاد نشده لذا نمی توان این موضوع را دلیل حادثه اخیر دانست لذا لازم است در تایید علت اصلی حادثه تا مشخص شدن نتیجه نهایی، صبر کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر