کد خبر: 58727
A

فرماندار تهران: اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد غیرقانونی است

فرماندار تهران گفت: دریافت «عوارض» برای طرح زوج و فرد توسط شهرداری پایتخت غیرقانونی است اما اگر رانندگان به شکل غیرمجاز وارد محدوده شوند «جریمه» کردن آنان مثل گذشته قانونی محسوب می شود.

فرماندار تهران: اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد غیرقانونی است

به گزارش دیده بان ایران؛ عیسی فرهادی در همین رابطه افزود: خودروها باید مثل سابق با پلاک های مرتبط با روزهای اعلام شده برای طرح زوج و فرد در سطح خیابان ها حضور یابند در غیر این صورت مشمول جریمه می شوند و نه عوارض.
غلامحسین آرام معاون عمرانی فرماندار تهران نیز در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه امروز شهردار تهران اعلام کرد مصوبه اخذ عوارض برای طرح زوج و فرد توسط فرمانداری لغو نشده است تصریح کرد: ما اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد را تایید نکرده ایم.
وی ادامه داد: در مصوبه سال گذشته ضریب نیم را حذف کردیم و اخذ عوارض تنها برای محدوده طرح ترافیک در نظر گرفته شده و تردد در محدوده زوج و فرد مثل سال های گذشته است.
معاون فرمانداری تهران همچنین درباره پیشنهادهای مربوط به حذف طرح زوج و فرد و تبدیل آن به حلقه دوم طرح ترافیک نیز گفت: در این زمینه هنوز مصوبه ای به فرمانداری نرسیده است.
به گزارش ایرنا، شهردار پایتخت صبح امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که دریافت عوارض از محدوده زوج و فرد قانونی است چون این طرح به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده و فرمانداری هم با آن اعلام مخالفت نکرده است.
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز روز گذشته اعلام کرد که قرار است هفته جاری شورای ترافیک پایتخت درباره جایگزینی طرح زوج و فرد به حلقه دوم طرح ترافیک تصمیم بگیرد.
به گزارش ایرنا حتی در صورت تایید این طرح در شورای ترافیک، آن را شورای اسلامی شهر تهران باید تایید کند و به تایید فرمانداری نیز برسد./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر