کد خبر: 58771
A

رایزنی ابتکار با ستاد دیه برای آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده ضمن تشریح پیگیری این معاونت برای خاتمه حبس ۳۰۰ زن زندانی به دلیل بدهی مالی از همکاری با ستاد دیه برای آزادی زنان زندانی دارای جرایم غیرعمد خبر داد.

رایزنی ابتکار با ستاد دیه برای آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران به نقل از سایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ( اینجا ) در گفت‌وگویی با اشاره به حبس ۳۰۰ زن زندانی به دلیل بدهی مالی اظهار کرد: اگر اطلاعات به ما برسد که ۳۰۰ زن زندانی معسر یا جرایم غیرعمد وجود دارد، تلاش می‌کنیم تا بدهی مالی آنها را تامین کنیم و ارمغان چهار را راه‌اندازی کنیم.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: همچنین مذاکره‌ای با ستاد دیه انجام می‌دهیم و اگر آنها هم موافق باشند بر اساس پیشنهادهایی که ارائه می‌شود و همکاری رسانه‌ها برای حل مشکل زنانی که به دلیل بدهی مالی در زندان بسر می‌برند ورود می‌کنیم.

روابط عمومی ستاد دیه کشور چندی پیش اعلام کرد که علی‌رغم تلاش‌های این نهاد مردمی در اولویت‌بخشی به مددجویان زن و برگزاری پویش‌هایی متعدد مردمی اما آمار این دسته از محبوسان نسبت به فروردین امسال با رشد ۲۵ درصدی تقریبا به ۳۰۰ زندانی رسیده است. بر این اساس، هم‌اکنون حدود ۳۰۰ زن ایرانی با عنوان محکومیت‌های مالی در زندان‌های کشور هستند که ۲۰ درصد این محبوسان تنها در استان فارس نگهداری می‌شوند.

پویش ارمغان با هدف حمایت عمومی در راستای آزادی زندانیان زن محکوم به جرائم غیرعمد از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با همکاری ستاد دیه و خیرین راه ‌اندازی شد که تاکنون سه مرحله از این پویش اجرا شده است.

 منبع: سایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ( اینجا ) 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر