کد خبر: 58947
A

آیت الله فاضل لنکرانی: حضور زنان در ورزشگاه به صلاح آنان نیست

استاد حوزه علمیه در پاسخ به یکی از طلاب در مورد حضور زنان در ورزشگاه ابراز کرد: ما نیز مخالف این موضوع هستیم و معتقدیم حضور زنان در ورزشگاه به مصلحت آنان نیست؛ چرا که هیجاناتی که درآنجا وجود دارد امنیت زنان را در مخاطره قرار می دهد.

آیت الله فاضل لنکرانی: حضور زنان در ورزشگاه به صلاح آنان نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: معتقدیم حضور زنان در ورزشگاه به مصلحت آنان نیست؛ چرا که هیجاناتی که درآنجا وجود دارد امنیت زنان را در مخاطره قرار می دهد.

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در دیدار با اساتید و طلاب مرکز مطالعات تطبیقی فرق و مذاهب اسلامی مشهد که در قم برگزار شد،اظهار کرد: انقلاب اسلامی یکی از منت های خداوند بر بشریت است.

وی بیان کرد: در استمرار انقلاب و اکنون که به چهل سالگی خود رسیده است نصرت های الهی همراه آن بوده است و خداوند را بر این منت عظیمش بر ملت ایران شکر گذاریم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه وظیفه ما است تا در سربلندی و موفقیت انقلاب هر آنچه در توان داریم به کار بگیریم افزود: دولتمردان و مسئولین در این انقلاب یک وظیفه ای دارند و ما حوزویان و طلبه ها هم وظیفه ای را برعهده داریم.

وی تصریح کرد: اگر طلبه ای توهم داشته باشد که نسبت به انقلاب وظیفه ای ندارد، گویا آن طلبه در این زمان نیست و این از بدیهیات است که در پرتو انقلاب باید ابعاد دین را بیتشر شناخت و باز کرد.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه در پرتو انقلاب معارف دین را به بشریت باید نشان دهیم و ارائه کنیم گفت: آیا فقط به مجرد شنیدن ادعاهای دشمن می توان انسان دفاع کند یا شرط دفاع این است که اسلام را بیشتر بشناسیم.

وی با بیان اینکه اگر اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را بیشتر و عمیق تر بشناسیم می توانیم در برابر هجمه مذاهب دیگر مقابله کنیم خاطرنشان کرد: تقاضایی که از طلاب داریم این است که اشتغالات علمی خود را بیشتر کنند و بدانند هرچه در مسائل علمی دقیق تر و اجتهادی ترعمل کنید آثارش خواهند دید.

عضو جامع مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اهمیت بحث های اصولی افزود: یکی از مواردی که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مورد بحث قرار گرفت این است که تشخیص مصادیق به دست عرف است یا خیر که این یکی از مبانی است برای مسائل مستحدثه و فقیه در زمان ما اگر این برایش روشن نباشد نمی تواند مسائل مستحدثه را حل نماید.

وی ادامه داد: این تشخیص مصادیق به یدالعرف مبنای قدیم اصولی است ک چقدر تأثیرگذار در حل مسائل مستحدثه و تأثیر گذار در فقه حکومتی است.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: طلاب بهتر است درس های خود را واقعا اجتهادی بخوانند و اینکه متنی باشد و آن را حفظ کنند خوب است اما کافی نیست.

وی با بیان اینکه یکی از تأسف هایی که می خوریم این است که عمر ما برای شناخت دین که هیچ برای شناخت شعبه ای از دین هم مثل کلام، فقه و تفسیر کافی نیست گفت: حال که عمر کافی نیست باید همین میزان را هم که در اختیار داریم کیفیت بخشیم و به نحو مناسب استفاده کنیم که تنها روش آن سبک اجتهادی است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر اینکه برای عمق بخشیدن به معارف غیر از روش و سبک اجتهادی وجود ندارد افزود: هرچه زمان می گذرد متفکرین دشمن و کفر نحله ها و مکتب های جدید خلق می کنند که اگرمعارف را با دید اجتهادی کار کنید هرچه مکتب جعلی هم درست کنند قدرت پاسخگویی آن را خواهید داشت.

وی بیان کرد: مسائل مستحدثه ما منحصر به فقه نیست و درکلام، تفسیر، تاریخ و اعتقاداتمان هم مسائل مستحدثه وجود دارد و دشمن لحظه ای بیکار ننشسته است؛ در فقه برای احتیاجات بشر مسائل مستحدثه ایجاد می شود؛ ولی در رشته های دیگر این مسائل را بوجود می آورند که با داشتن اجتهاد می توان پاسخ آن ها را داد.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه دین را باید عمیق بشناسید گفت: این هایی که می گویند درعلم اصول زواید داریم این ها اصول را نفهمیدند و این امری غلط است؛ یک بحث در مباحث اصولی نداریم که در فقه اثر نداشته باشد لذا طلاب اصول خود را قوی کنند.

استاد حوزه علمیه در پاسخ به یکی از طلاب در مورد حضور زنان در ورزشگاه ابراز کرد: ما نیز مخالف این موضوع هستیم و معتقدیم حضور زنان در ورزشگاه به مصلحت آنان نیست؛ چرا که هیجاناتی که درآنجا وجود دارد امنیت زنان را در مخاطره قرار می دهد.

وی با بیان اینکه قدر مشترک نحله های باطل نفی مرجعیت است در خصوص شبهات مهدویت گفت: در قضیه مهدویت روایات جعلی فراوانی وارد دین کردند که باید در روایات مهدویت با دقت و استنباط وارد شد و روایات صحیح و ناصحیح را تشخیص داد و بیان نمود./جماران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر