کد خبر: 59201
A

جزئیات دیدار معاون دادستان کل کشور با مالباختگان سکه ثامن/ کوهپایه‌زاده: موکلان پرونده در وضعیت معیشتی اسفناکی قرار دارند

وکیل مالباختگان پرونده ثامن از دیدار معاون دادستان کل کشور با موکلانش خبر داد.

جزئیات دیدار معاون دادستان کل کشور با مالباختگان سکه ثامن/ کوهپایه‌زاده: موکلان پرونده در وضعیت معیشتی اسفناکی قرار دارند

به گزارش دیده بان ایران، رسول کوهپایه زاده درباره  تجمع و گردهمایی مالباختگان سکه ثامن در مقابل کاخ دادگستری و  دادستانی گفت: تجمع روز گذشته مالباختگان سکه ثامن به این دلیل بود که اعتراض خودشان را به وضعیتی که در آن قرار دارند، بیان کنند.

وی ادامه داد: همانطور که قبلا هم گفته شد، متاسفانه اکثر مالباختگان و موکلان سکه ثامن، به لحاظ معیشتی در وضعیت اسفناکی به سر می‌برند؛ آنان حتی از تامین مخارج روزانه خودشان هم عاجز هستند. 

کوهپایه‌زاده خاطرنشان کرد: همه سرمایه و زندگی‌ این افراد که بعضا حاصل تلاش چند دهه آن‌ها است، توسط متهمان پرونده به یغما رفته است. مالباختگان سکه ثامن از لحاظ وضعیت مالی، معیشتی و اقتصادی در شرایط وخیم و اسفناکی به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه دیروز اتفاقی افتاد و جای دارد که از مسئولان قضائیه تقدیر کنیم،‌ اظهار داشت: در تجمع روز گذشته  آقای خرم‌آبادی معاون دادستان کل کشور در امور نظارت بر دادسراها، نمایندگان مالباختگان و موکلان را به حضور پذیرفتند، با آنان به گفت‌وگو پرداختند و مشکلات آن‌ها را صبورانه و با بردباری شنیدند و ایرادها و معضلات مالبختگان را یادداشت کردند.

این وکیل دادگستری تاکید کرد: برخورد و رفتاری که از طرف معاون دادستان کل کشور در امور نظارت بر دادسراها صورت گرفت، نتایج خوبی داشت و آن اینکه اولاً بعد از قریب ۶ ماه از وقوع جرم و تشکیل پرونده، موکلان احساس کردند شاید برای اولین بار یک مرجع ذیصلاح حرف‌ها و درد ودل‌های آن‌ها شنیده است.

وی خاطرنشان کرد: نحوه برخورد و رفتار عملاً التیام‌بخش مشکلات و دردهای موکلان بود و قطعا تأثیر مثبت و  سازنده‌ای بر ۴ هزار خانواده‌ای که درگیر این مسئله هستند، خواهد داشت.

کوهپایه‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه نکات و مسائلی در این دیدار مطرح شد، بیان کرد: تقاضای موکلان این بود که اولاً در همین مرحله بازپرسی، هر آنچه که از اموال و وجوه متهمان توقیف شده به نسبت طلب شکات قبل از صدور رأی و قبل از حلول سال جدید به آنها داده و مسترد شود که مورد توجه آقای خرم‌آبادی قرار گرفت و قول مساعد داد که اقدامات لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: موکلان همچنین به آزادی متهم ردیف دوم پرونده که رئیس هیأت مدیره و همسر متهم ردیف اول پرونده است، اعتراض داشتند و بیان کردند که در پرونده چند صد میلیاردی وثیقه مناسبی صادر نشده و این فرد با قرار تأمین ۳ میلیاردی آزاد شده که آقای خرم‌آبادی قول بررسی برای تسریع در این پیشنهاد را داد و قرار شد تا دو نفر از دادیاران در کنار بازپرس پرونده به دلیل حجم شکات انجام وظیفه کنند.

این وکیل دادگستری گفت: اتفاق دیروز تاثیرات مثبت و سازنده‌ای بر روی موکلان پرونده ثامن داشته است. موضوعات مطرح شده در جلسه دیروز هم تلفنی به سرپرست دادسرای مربوطه داده شد و قرار شد طی نامه رسمی مراتب منتقل شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر