کد خبر: 59351
A

کبری خزعلی: در دوره دولت کارگزاران اطلاعات زنان بیوه و بی‌سرپرست را به دشمن می دادند

خزعلی : الگوهای سکولار توسعه‌ای غرب را با چند آیه و حدیث ممزوج کرده و در کشور اجرایی کردند اما این الگوها چون از دل فرهنگ دینی و ملی برنخاسته بودند نتیجه‌ای که دادند مغایر با فرهنگ مردم و اهداف رهبران جامعه بوده است.

کبری خزعلی: در دوره دولت کارگزاران اطلاعات زنان بیوه و بی‌سرپرست را به دشمن می دادند

به گزارش دیده بان ایران: کبری خزعلی عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سابق  این شورا در نشست خبری با موضوع «چهل سال پیشرفت و توطئه در حوزه زنان و خانواده» به بیان دستاوردها و تلاش‌های انقلاب اسلامی و زنان برای خدمت دوسویه بهم پرداخت و گفت:  در دهه اول انقلاب برنامه توسعه غرب را در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگ، آموزش، بودجه و … کنار گذاشتیم و یک دهه  سعی کردیم مبتنی بر فرمایشات امام خمینی (ره) و اصول اسلام کارها را جلو ببریم که البته به علت شروع کار با مشکلات و ایراداتی هم همراه بود اما هر چه بود برخاسته از دل فرهنگ کشور خودمان بود.

خزعلی در ادامه افزود: از همان ابتدا افراد نفوذی سعی داشتند برنامه‌های مدیران و مسئولان را از اسلام به انحراف بکشند و جوری برای مسئولان الویت‌سازی یا جابجایی الویت‌ها را انجام دهند که کشور را عقب نگه دارند.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: اما بعد از دهه اول انقلاب و روی کار آمدن دولت کارگزاران برنامه‌های توسعه غربی به کشور سرازیر شدند که در تمایز با برنامه و الگوی پیشرفتی بود که امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای مبتنی بر متن اسلام در نظر گرفته بودند.

وی عنوان کرد: الگوهای سکولار توسعه‌ای غرب را با چند آیه و حدیث ممزوج کرده و در کشور اجرایی کردند اما این الگوها چون از دل فرهنگ دینی و ملی برنخاسته بودند نتیجه‌ای که دادند مغایر با فرهنگ مردم و اهداف رهبران جامعه بوده است.

خزعلی تصریح کرد: در دوره دولت کارگزاران شاهد دادن اطلاعات زنان بیوه و بی‌سرپرست به دشمن، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مغایر با الگوی اسلامی در حوزه زنان و تنظیم خانواده بودیم.

خزعلی در مورد نتایج و ثمرات الگوهای غربی در حوزه زنان گفت: برنامه اول توسعه برای زن چه کار کرد؟ اولین چیزی که در قانون اساسی و سیاست‌های کلانی که بزرگان و مقام معظم رهبری می فرمایند توجه به جایگاه خانواده و نقش زن در آن و در دیگر عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی .. و حقوق زنان است ولی در الگوهای توسعه غربی برابری زن با مرد مطرح است زن اصلا حقوق خاصی ندارد.

وی با اشاره به شکست این الگوها در خود غرب گفت: این الگوها به گفته خود غربی‌ها در جنگ مستقیم با خانواده است، الگوی اسلامی می‌گوید خانواده اصل است ولی الگوی غربی در جنگ با خانواده است و هیچ حق خاصی برای زن در نظر نمی‌گیرد.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: برابری زن با مرد را هم که عنوان می‌کنند جنبه سرمایه سالارانه دارد و برای اینکه درآمد سرمایه‌دار تامین شود مطرح می‌کنند اما روان زن، سلامتی و امنیت او، حق داشتن خانواده و همسر و فرزند او نادیده گرفته می شود.

الگوی غربی ابتذال زن جهت کسب سود را به راحتی می‌پذیرد

خزعلی گفت: معتقدند اگر می‌شود از زن پول درآورد چه بهتر است که دربیاورند و حتی فضای محیط کار را به سوی مسائلی می‌برند که از جاذبه‌های ظاهری زن جهت سود خود بیشتر استفاده کنند و این همان استفاده ابزاری از زن است و با الفاظی چون حق بدن و آزادی زشتی این عمل را سعی دارند بپوشانند و یا حتی ممکن است به زنان با جاذبه‌های ظاهری بیشتر حقوق بالاتری هم بدهند.

وی در ادامه افزود: یعنی خود زن را به عنوان فکر، مهارت، تخصص و شایستگی نمی‌خواهند بلکه زن را به عنوان تفنن آقایان، که در محیط کار هر جور خواستند از او استفاده ابزاری کنند که به قول خودشان کارگر ارزانتر و مطیع‌تری هم هستند، سود بجویند و  لطافت زن را که باید صرف خانواده و تربیت فرزند بشود به آنجایی بکشانند که در غرب کشیده شده، یعنی ابتذال زن.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: قرار بود انقلاب اسلامی ایران  از زن مظلوم غربی دفاع بکند اما عده‌ای انقلاب را نادیده می‌گیرند و ما باید نگران زنان جامعه باشیم تا در چنگال فمینیست‌ها و غربگراها نیفتند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مخالف حضور اجتماعی زنان نیست گفت: حضور اجتماعی زنان با چه کیفیتی؟ ما زنان زیادی را ازاول انقلاب سراغ داریم که فعالیت اجتماعی بالایی داشته‌اند اما هرگز به ابتذال کشیده نشدند و یا خانواده را به خاطر فعالیت اجتماعی نادیده نگرفتند و حذف نکردند. /فارس

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر