کد خبر: 59525
A
در نخستین نشست خبری هفتمین جشنواره ملی رویش مطرح شد؛

هم‌افزایی فعالیت فرهنگی دانشگاه‌ها در جشنواره رویش/ برگزاری جشنواره در سال ۹۸

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نخستین نشست خبری هفتمین جشنواره ملی رویش (ویژه دستاورد‌ها و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور) که امروز در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از عرصه‌ها و میدان‌های فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، کانون‌های فرهنگی است که در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و مسائل اجتماعی و در ۳۲ حوزه فعالیت دارند.

هم‌افزایی فعالیت فرهنگی دانشگاه‌ها در جشنواره رویش/ برگزاری جشنواره در سال ۹۸

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ غلامرضا غفاری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نخستین نشست خبری هفتمین جشنواره ملی رویش (ویژه دستاورد‌ها و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور) که امروز در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از عرصه‌ها و میدان‌های فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، کانون‌های فرهنگی است که در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و مسائل اجتماعی و در ۳۲ حوزه فعالیت دارند.

وی افزود: یکی از عرصه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی که یک فعالیت داوطلبانه است و نشان از مشارکت دانشجویان دارد، در عرصه فعالیت در کانون‌ها رقم می‌خورد.

غفاری بیان کرد: در حال حاضر ۷۵۰۰ کانون داریم که از این تعداد ۴۰۰۰ کانون فعال هستند و در دانشگاه فعالیت می‌کنند. یکی از برنامه‌هایی که دنبال می‌کنیم اینکه کانون‌ها و افراد حاضر در آن توانمندی بیشتری را کسب کنند تا بتوانند با بیرون دانشگاه ارتباط بهتری را برقرار کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در همین راستا از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها خواستیم جشنواره‌های درون دانشگاهی را برگزار کنند تا کانون‌ها در کنار هم قرار بگیرند و از تجربیات هم استفاده کنند.

وی اظهار کرد: همچنین تجربه برگزاری این جشنواره در سطح ملی را داریم که تحت عنوان رویش دنبال می‌شود و اکنون در آستانه برگزاری هفتمین جشنواره رویش هستیم که در سطح ملی می‌تواند تعامل فکری کانون‌ها را رقم بزند.

غفاری گفت: برگزاری این جشنواره نیاز به مقدماتی دارد مه ماه‌هاست در ستادفرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در حال حاضر سطح اول این جشنواره در اکثر دانشگاه‌ها برگزار شده است و برخی دانشگاه‌های دیگر در حال آماده شدن برای برگزاری هستند.

زمان برگزاری هفتمین جشنواره رویش

وی گفت: زمان برگزاری جشنواره به طور دقیق مشخص نیست و احتمالا در سال آینده و قبل از پایان سال تحصیلی است، زیرا دانشگاه‌ها به تازگی امتحانات ترم را برگزار کرده‌اند و با توجه به اینکه هدف ما مشارکت حداکثری در این جشنواره است، منتظریم تا دانشگاه‌های بیشتری سطح اول این جشنواره را در دانشگاه برگزار کنند.

غفاری درباره میزان تاثیرگذاری جشنواره در حوزه فرهنگی بیان کرد: در معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم ارزیایی جشنواره‌هایی که برگزار می‌شود، صورت می‌گیرد تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص و بررسی شود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: حدود ۱۱۳۲ اثر در حوزه فردی و گروهی به مرحله ملی راه پیدا کردند و تعداد ایده‌های واصل شده از کانون‌ها ۹۶ است.

وی بیان کرد: همچنین ایده‌های ارسال شده از دانشگاه‌ها در حوزه دینی و مذهبی ۱۵۹ اثر و در حوزه فرهنگی ۴۹ اثر است.

غفاری درباره قرار دادن بخش غیررقابتی در جشنواره رویش اظهار کرد: هدف از قرار دادن این بخش تنها مشارکت حداکثری دانشگاه‌ها در آن و جلوگیری از انصراف آن‌ها در وارد نشدن به حوزه رقابتی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر