کد خبر: 59533
A

چهارمین جلسه محاکمه متهمان محیط زیستی برگزار شد

چهارمین جلسه محاکمه متهمان پرونده محیط زیستی صبح امروز چهارشنبه به صورت غیرعلنی برگزار شد.

چهارمین جلسه محاکمه متهمان محیط زیستی برگزار شد

به گزارش دیده بان ایران از مرکز رسانه قوه قضاییه، چهارمین جلسه محاکمه متهمان پرونده محیط زیست به اتهام جاسوسی از مراکز نظامی کشور امروز به صورت غیرعلنی در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و با حضور مستشار دادگاه برگزار شد.
در این جلسه که وکلای تعیینی متهمان نیز حضور داشتند، نماینده دادستان تهران در ادامه بخش‌های دیگری از کیفرخواست پرونده را قرائت کرد. تاریخ جلسه بعدی دادگاه متعاقبا اعلام خواهد شد.
پرونده موسوم به فعالان محیط زیست، هشت متهم دارد که برای چهار نفر به اتهام افساد فی الارض، سه نفر به اتهام جاسوسی و یک نفر هم به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، کیفرخواست صادر شده است. اتهام چهار متهم این پرونده در ابتدا جاسوسی بود که بعد به افساد فی الارض تغییر کرد.
حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه 20 آبان درباره پرونده فعالان محیط‌ زیست و تغییر عنوان اتهامی تعدادی از متهمان از جاسوسی به افساد فی الارض گفت: کیفرخواست آنها تغییر نکرده بلکه عنوان آن تغییر کرده است. اینکه در یک پرونده کیفرخواست چیزی باشد و بعد عنوان کیفرخواست تغییر کند، موضوع جدیدی نیست و تغییر عنوان اتهامی مساله تازه و بعیدی به شمار نمی رود.
وی افزود: عنوان اولیه اتهامی این افراد جاسوسی بود و طبق ماده 286 قانون مجازات اسلامی برای برخی جاسوسی‌ها می‌تواند تا افساد فی الارض هم پیش برود. این آقایان یکسری ادعاهایی می‌کردند و برخی نهادها می‌گفتند که آنها جاسوس نیستند و برخی افراد هم می‌گفتند جاسوس هستند که گزارش آن برای ستادکل نیروهای مسلح ارسال شد و ابزار و آلات آنها هم مورد بررسی قرار گرفت و سوال شد که ابزار و وسایل آنها برای چه کاری استفاده می‌شود.
روز گذشته (سه شنبه) نامه ای از سوی خانواده فعالان بازداشت ‌شده محیط زیست به رهبر معظم انقلاب منتشر شد که این خانواده ها خواستار رسیدگی به وضعیت این پرونده و تغییر در روند بازداشت‌ متهمان شدند.
فاطمه قدیریان خواهر یکی از بازداشت‌شدگان محیط زیستی و امیرسامان خالقی برادر یکی دیگر از بازداشت‌شدگان، این نامه را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر