کد خبر: 59887
A

قرار بازداشت «امیرسالار داوودی» بار دیگر تمدید شد

قرار بازداشت امیرسالار داودی وکیل دادگستری که بیست و نهم آبان ماه امسال دستگیر و بازداشت شده است، از سوی شعبه دوم دادسرای امنیت تمدید شد.

قرار بازداشت «امیرسالار داوودی» بار دیگر تمدید شد

وحید مشگانی فراهانی، وکیل مدافع امیرسالار داودی  با اعلام این خبر به دیده بان ایران گفت: با توجه به شواهد و قرائن قرار بازداشت امیر سالار داوودی برای سومین بار تمدید شده است.

وی افزود: موکلم دو دسته فعالیت داشته است؛ یکی دفاع از متهمین سیاسی و امنیتی بوده که اقلیت‌های دینی و افراد سیاسی را در بر می‌گرفته و فعالیت دیگرش ناظر به فعالیت در یک صفحه تلگرامی و صفحه اینستاگرامش بوده است که در آنجا  نقطه نظرات سیاسی و اجتماعی خودش را اعلام می کرده که به نظر می رسد موضوع اصلی پرونده در همین رابطه باشد.

پیشتر مشگانی به دیده بان ایران گفته بود که سال گذشته موکلم به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام در دو دادسرا (دادسرای رسانه و امنیت) احضار شد با این توضیح که آقای قاسم زاده بازپرس محترم شعبه دوم دادسرای رسانه طی تشریفاتی پرونده را  به دادسرای امنیت فرستاد و آن زمان پرونده ملغی شد و موکلم از سال گذشته مکرر جهت بازجویی به دادسرا می‌رفت ولی ۲۹ آبان ضابطان او را در محل کار  به اتهام اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و اهانت به رهبری بازداشت کردند.

به گفته وکیل مدافع امیرسالار داودی، اتهامات موکلش اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر