کد خبر: 59900
A

پیشنهادهای وزیر دادگستری به رئیس جدید قوه قضاییه / پیش‌بینی من تعامل فوق‌العاده بین قوه مجریه و قضاییه در دوره حجت السلام رئیسی است

آوایی: لیست کامل و گسترده‌تری از سال‌های گذشته از سوی تعزیرات حکومتی تنظیم شده که به ریاست قوه قضائیه تقدیم شده و کسانی که مشمول عفو هستند، تعداد قابل توجهی از افراد را شامل می‌شود. آوایی در پاسخ به سوالی در این استان مبنی بر اینکه با توجه به احتمال حضور آقای رئیسی در راس قوه قضاییه و با وجود طرح موضوع اصلاح برخی ساختارها آیا تاکنون پیشنهادی به ایشان ارائه کرده‌اید، گفت: مذاکره اولیه‌ای با رئیسی داشتیم مثل خیلی از مسئولان قوه که این جلسات را داشتند. وی افزود: در جریان این مذاکرات برخی نکات که به ذهن‌مان رسیده را به ایشان(رئیسی) پیشنهاد داده‌ایم.

پیشنهادهای وزیر دادگستری به رئیس جدید قوه قضاییه /  پیش‌بینی من تعامل فوق‌العاده بین قوه مجریه و قضاییه در دوره حجت السلام رئیسی است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ سیدعلیرضا آوایی در حاشیه بازدید از زندان مرکزی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگاران  در پاسخ به این سئوال که در مجازات‌های عفو گسترده وزارت دادگستری نقشی داشته یا خیر، اظهار کرد: پیشنهاد عفو مربوط به ریاست قوه قضائیه است و آنچه مربوط به وزارت دادگستری است، در رابطه با محکومان تعزیرات حکومتی است.

وی افزود: لیست کامل و گسترده‌تری از سال‌های گذشته از سوی تعزیرات حکومتی تنظیم شده که به ریاست قوه قضائیه تقدیم شده و کسانی که مشمول عفو هستند، تعداد قابل توجهی از افراد را شامل می‌شود.

وزیر دادگستری ادامه داد: مجازات بدل از حبس مربوط به عملکرد و باور قضات می‌شود که از نظر قانونی موجبات آن فراهم شده و آنچه بیش از اقتضائات قانونی باید فراهم شود تغییرات دیدگاه دستگاه قضایی است که امری فرهنگی و زمان‌بر است که امیدواریم مسیر آن تسریع شود.

آوایی با اشاره به اهتمام فوق‌العاده جدی مسئولان قضایی استان قزوین برای حل مشکلات زندانیان تصریح کرد: اگرچه در زندانی کردن برخی افراد قوه قضائیه هیچ نقشی ندارد که می‌توان به حق‌الناس، طرفینی، مطالبه دین، مهریه و تصادفات رانندگی اشاره کرد اما از ظرفیت‌های قانونی برای کمک به زندانیان استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود عده‌ای جوانان در زندان مرکزی قزوین ناخوشایند، ملال‌آور و ناگوار است که لازم است این وضعیت هر روز سامان بهتری یابد و شاهد کاهش حضور جوانان در زندان باشیم.

وزیر دادگستری بیان کرد: با توجه به تحفیفاتی که در عفو زندانیان در نظر گرفته شده، باید گفت امیدواریم تعداد زندانیان هر روز کاسته شود و اقتضائات جامعه به گونه‌ای باشد که زمینه ورود افراد به زندان کمتر شود.

آوایی در پاسخ به سوالی در این استان مبنی بر اینکه با توجه به احتمال حضور آقای رئیسی در راس قوه قضاییه و با وجود طرح موضوع اصلاح برخی ساختارها آیا تاکنون پیشنهادی به ایشان ارائه کرده‌اید، گفت: مذاکره اولیه‌ای با رئیسی داشتیم مثل خیلی از مسئولان قوه که این جلسات را داشتند.

وی افزود: در جریان این مذاکرات برخی نکات که به ذهن‌مان رسیده را به ایشان(رئیسی) پیشنهاد داده‌ایم.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که نحوه تعامل دو قوه مجریه و قضاییه را در دوره رئیسی چگونه پیش‌بینی می‌کنید، گفت: پیش‌بینی من تعامل فوق‌العاده بین دو قوه خواهد بود و در این مورد تردیدی ندارم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر