کد خبر: 59901
A

معصومه ابتکار: سیستان و بلوچستان در حوزه زنان پیشگام است

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در مراسم نکوداشت نخستین بانوی سفیر سیستان و بلوچستانیگفت: سیستان و بلوچستان در حوزه زنان پیشگام بوده و تحولات عظیمی در استفاده از ظرفیت های زنان در این استان رخ داده است.

معصومه ابتکار:  سیستان و بلوچستان در حوزه زنان پیشگام است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری (اینجا ) معصومه ابتکار در مراسم نکوداشت نخستین بانوی سفیر سیستان و بلوچستانی با اشاره به نقش تاریخی و جایگاه این استان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان اگرچه مشکلات زیادی دارد ولی در این دوره به ویژه در دولت تدبیر و امید در چند موضوع پیشگام بوده که شاید چشمگیرترین مسئله به گواه آمار و به دور از هرگونه اغراق، بحث زنان است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه تحول عظیمی در حوزه زنان در این استان اتفاق افتاده است، به انتصاباتی که انجام شده اشاره کرد و گفت: سیستان و بلوچستان در مقاطعی تقریبا رتبه اول کشوری را در این موضوعات داشته است که در این زمینه باید از علی اوسط هاشمی و احمد علی موهبتی استانداران سابق و کنونی و نمایندگان این استان و بیش از همه از مردم شریف سیستان و بلوچستان قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه گوهرهای درخشانی مانند حمیرا ریگی برای جامعه ما نمایان شده است، اظهار داشت: تحولات امیدبخش بنیادی و مهمی در عرصه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شاخص های توسعه انسانی و توسعه پایدار رخ داده است.

وی با تاکید براینکه این اتفاق ها تزئینی و ویترینی نیست، تصریح کرد: این رخدادها واقعی است و نشان دهنده این است که سرمایه های عظیمی در بین زنان و مردان کشورمان داریم که اگر برای آنها فرصت قائل شویم، اتفاق های بزرگی رخ خواهد داد.

ابتکار خاطرنشان کرد: از ویژگی های ریگی بحث استفاده او از هوش عاطفی و مدیریت الهام بخش است. نوع مدیریت وی در جلب مشارکت مردم و روابط عمومی قوی به نحوی بوده که در حل و فصل مناسباتی که بعضا امنیتی هم بوده با درایت و قاطعیت مشکلات را در کمتر از یک روز حل کردند.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: به خود می بالیم و خوشبخت هستیم که در دولت دوازدهم و با درایت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری دولت مکلف شده ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی را تا پایان دولت دوازدهم در اختیار زنان شایسته و توانمند قرار دهد و خوشبختانه در این زمینه استان ها رقابت خوبی با هم در پیش گرفتند.

ابتکار در عین حال گفت که البته تا رسیدن به این رقم فاصله داریم ولی همین بس که هم اکنون در سطح معاون و یا همتراز معاون وزیر ۳۰ نفر در دولت حضور دارند که عدد قابل توجهی است.

وی یادآور شد: امروز دو سفیر جمهوری اسلامی از بانوان هستند، هرچند فاصله هنوز زیاد است ولی حضور ریگی نشان دهنده این است که این مسیر و آینده درخشان تمام زنان و مردان ایرانی از هر خطه مذهب و پیشینه ای است که بتوانند برای ایران عزیز نقش آفرینی کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر