کد خبر: 60094
A

زهرا نژاد بهرام در آئیین بزرگداشت روز مهندس: NGO ها در حل چالش جامعه ظرفیت اثرگذاری هستند/ مروز، هر کسی وطن را به دیگری می سپارد/ این سرزمین جز آغوش نخبگان به کجا پناه ببرد؟

امروز صبح در صدمین سال دانشگاه خوارزمی شرکت کردم. در آنجا آقای جهانگیری گفتند باید از ظرفیت نخبگان استفاده کرد که ذهن مرا درگیر کرد؛ امروز از #نخبگان در شرایطی نام می بریم که دشواری ها بیشتر شده و برخی جلای وطن کرده و برخی در صدد جلای وطن هستند. حالا که درهای دوستان خیالی به روی ما بسته شده و از هر طرف به ما چنگ و دندان نشان می دهند، این سرزمین جز آغوش نخبگان کجا پناه ببرد؟ شما مهندسان که اهل انتظام بخشیدن هستید آرامش این کشور را در چه می بینید؟آرامشی که دستخوش چالش شده. مام میهن را به چه کسی بسپاریم؟گذشته از تمام فاصله ها که بین ما وجود دارد،آنچه که وجود دارد ایران است؛ مسئولیت اجتماعی و نخبگان سرزمین است. برای حفظ این سرزمین گروه نخبگی به چه می اندیشد؟

زهرا نژاد بهرام در آئیین بزرگداشت روز مهندس: NGO ها در حل چالش جامعه ظرفیت اثرگذاری هستند/ مروز، هر کسی وطن را به دیگری می سپارد/ این سرزمین جز آغوش نخبگان به کجا پناه ببرد؟
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، به مناسبت روز مهندس در آیین بزرگداشت این روز در جمع مهندسان حاضر شد. متن سخنان این عضو شورا به این شرح است: 
امروز صبح در صدمین سال دانشگاه خوارزمی شرکت کردم. در آنجا آقای جهانگیری گفتند باید از ظرفیت نخبگان استفاده کرد که ذهن مرا درگیر کرد؛ امروز از #نخبگان در شرایطی نام می بریم که دشواری ها بیشتر شده و برخی جلای وطن کرده و برخی در صدد جلای وطن هستند.
حالا که درهای دوستان خیالی به روی ما بسته شده و از هر طرف به ما چنگ و دندان نشان می دهند، این سرزمین جز آغوش نخبگان کجا پناه ببرد؟
شما مهندسان که اهل انتظام بخشیدن هستید آرامش این کشور را در چه می بینید؟آرامشی که دستخوش چالش شده.
مام میهن را به چه کسی بسپاریم؟گذشته از تمام فاصله ها که بین ما وجود دارد،آنچه که وجود دارد ایران است؛ مسئولیت اجتماعی و نخبگان سرزمین است. برای حفظ این سرزمین گروه نخبگی به چه می اندیشد؟
 
ما جنگ و تحریم را گذراندیم. اما امروز تفاوتش در این است که در فضای دیگری قرار گرفتیم و هر کسی وطن را به دیگری می سپارد.
همه دغدغه های حرفه شما مهندسان جای خود اما من امروز با شما مهندسان سخن می گویم و از وجود شما کمک می خواهم برای حل مشکلات این کشور.این کشور نیاز دارد که راههای برون رفت را شما به او نشان دهید.
 
من ngo ها را موثر می دانم و معتقدم آنها باید اتاق های فکری تشکیل دهند و از ظرفیتهایشان را به کار  بگیرند. راه عبور از دشواری جستجوی راه حل است و در دست شما مهندسان است.
از شما مهندسان خواهش می کنم با هویت و منش تان با تمام دشواری ها و محرومیت ها آغوش میهن را خالی نکنید.
شما مگر امروز و دیروز این سدها را دیدید اما شما عبور کردید و این عبور را به ملت ایران نشان دهید.
این کشتی را همه سواریم؛ شما می توانید افکار عمومی را تغذیه کنید و آنها بر مسئولین تاثیر بگذارند.در فضای امیدواری به شما تبریک می گویم امروز روز امید و تغییر در دستان شماست.

photo_2019-02-23_18-00-56

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر