کد خبر: 60218
A

افزایش مسمومان الکل به 73 نفر در آذربایجان شرقی

مسموم شدگان بین 19 تا 50 سال سن دارند و بیشتر آنها از روستای 'ورگهان' اهر بوده و تعدادی از آنها به علت وخامت وضع شان به بیمارستان سینای تبریز منتقل شدند.

 افزایش مسمومان الکل به 73 نفر در آذربایجان شرقی

به گزارش دیده بان ایران؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد مراجعان مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی تقلبی در شهرستان اهر به 73 نفر افزایش یافته است.

دکتر حجت پورفتحی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: از این تعداد 28 نفر به بیمارستان سینای تبریز منتقل شده اند که حال سه نفر از آنان وخیم است.

رییس بیمارستان باقرالعلوم اهر نیز در این خصوص گفت: متأسفانه بر اثر مصرف مشروبات الکلی دست ساز و تقلبی در این شهرستان تعدادی دچار مسمومیت شدند.

محمدجواد حیدری با اشاره به اینکه تعدادی به علت مسمومیت با الکل به بیمارستان باقرالعلوم اهر مراجعه کردند، افزود: مراجعه کنندگان دچار مسمومیت متیلیک شده بودند و حال مساعدی نداشتند.

وی با بیان اینکه علت مسمومیت‌ها استفاده از مشروبات الکلی دست ساز و تقلبی است، گفت: استفاده از این الکل‌ها عوارض بسیار خطرناکی مانند کوری چشم و از بین رفتن کلیه‌ها را به همراه دارد و میزان آسیب بستگی به مقدار مصرف و ورود سم به داخل بدن دارد.

رییس بیمارستان باقرالعلوم اهر با ذکر اینکه استفاده از مشروبات الکلی تقلبی حتی منجر به مرگ افراد نیز می‌شود، عنوان کرد: تعدادی از مراجعه کنندگان وضع مناسبی نداشتند و پس از انجام مراحل اولیه درمان، اکنون تحت مراقبت‌های ثانویه درمانی قرار دارند .

حیدری با بیان اینکه برای مشخص شدن نوع سم، نمونه‌ها به مرکز آذربایجان شرقی ارسال شده‌اند، افزود: اگر استفاده‌کنندگان از این مشروبات الکلی دست ساز و تقلبی به هر دلیلی دچار عوارضی مانند تاری دید، سردرد، سرگیجه و کاهش سطح هوشیاری شدند، باید سریع به بیمارستان اهر مراجعه و تحت درمان قرار بگیرند.

در همین حال یک منبع آگاه نیز به ایرنا گفت: مسموم شدگان بین 19 تا 50 سال سن دارند و بیشتر آنها از روستای 'ورگهان' اهر بوده و تعدادی از آنها به علت وخامت وضع شان به بیمارستان سینای تبریز منتقل شدند.

وی افزود: مراجعه اولیه مسموم شدگان با خودروهای شخصی به بیمارستان باقرالعلوم بوده که سپس برخی از آنها به تبریز منتقل شدند.

وی یادآوری کرد: مسمومیت افراد مربوط به شرب شراب در یک مراسم یا مکان واحد نبوده است.

این منبع آگاه یادآور شد: برخی دیگر از این افراد وضع وخیمی دارند؛ بر این اساس احتمال از دست دادن بینایی و مرگ مسموم شدگان الکلی وجود دارد.

شهرستان اهر با حدود 140 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر