کد خبر: 60220
A
تابش خبر داد:

تشکیل هیأتی عالی برای دیدار با مراجع عظام جهت تبیین موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها

رئیس فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به نشست با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک، از تشکیل هیأتی عالی برای دیدار با مراجع جهت تبیین موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و حضور گسترده بانوان در عرصه‌های ورزشی خبر داد.

تشکیل هیأتی عالی برای دیدار با مراجع عظام جهت تبیین موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها
به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا تابش رئیس فراکسیون ورزش مجلس در تشریح نشست امروز(دوشنبه ۶ اسفندماه) اعضای فراکسیون ورزش مجلس که با حضور وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، معاون سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، گفت: در نشست امروز موضوع تقویت بودجه ورزش کشور برای حضور مقتدرانه در المپیک 2020 ژاپن مباحث مهمی مطرح شد که بودجه به چه صورتی تخصیص یابد که کسب سهمیه ورزشکاران ایرانی برای حضور در این رقابت‌‎ها به بهترین نحو صورت گیرد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر شد با تمهیدات مجلس و دولت ضمن تقویت بودجه، تخصیص‌های امسال به طور کامل پرداخت شود، افزود: همچنین در خصوص رفع حضور بانوان در ورزشگاه‌‎ها و حضور ورزشکاران خانم در میادین ورزشی، مباحثی مطرح شد که اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته که با حفظ موازین شرعی این حضور تقویت شود.

 

نشست مشترک اعضای فراکسیون ورزش مجلس با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک

 

وزارت ورزش به وظایف خود عمل کرده است

تابش اضافه کرد: وزارت ورزش در این زمینه همه اقدامات لازم در حیطه وظایف خود را انجام داده است و این مسئله موضوعاتی است باید در استان‌ها پیگیری شود و همچنین مقرر شد هیأتی عالی برای پیشبرد این مسئله برای دیدار با مراجع عظام تقلید تشکیل تا مسائل برای مراجع عظام تبیین شود.

با استفاده از دیپلماسی ورزشی با ورزشکاران اسرائیلی مواجهه نمی‌کنیم

وی ادامه داد: همچنین نحوه مواجهه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی که خط قرمز نظام است نیز در این نشست مورد بحث قرار گرفت که مشخص شد در حال حاضر اقداماتی با استفاده از اهرم دیپلماسی ورزشی در این راستا در حال انجام است و باید همین روند ادامه یابد تا با اقتدار در میادین ورزشی حضور داشته باشیم.

 

نشست مشترک اعضای فراکسیون ورزش مجلس با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک

 

وعده وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک برای کسب بهترین نتیجه تاریخ کشور در المپیک 2020

تابش یادآور شد: در این نشست وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک وعده دادند که اگر بودجه در نظر گرفته شده برای آماده سازی ورزشکاران المپیکی 2020 ژاپن تأمین شود بهترین نتیجه بعد از انقلاب، در المپیک ژاپن به دست می‌آید و ما انتظار داریم از دولت بودجه کافی را به این حوزه اختصاص دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ورزش گفت: در رابطه با اساسنامه کمیته ملی المپیک که بعد از انتزاع کمیته ملی پارالمپیک باید دارای اساسنامه‌ای جدید باشد نیز مجلس تصویب کرد که بلافاصله اساسنامه جدید را دولت تهیه کند اما پس از تعلل دولت در این زمینه با نظر رئیس مجلس مقرر شد این اساسنامه مجلس تدوین کند که به لحاظ حقوقی نیز مشکلی در این زمینه ایجاد نشود لذا این موضوع نیز در فراکسیون ورزش در دست پیگیری است.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس درباره خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که با مخالفت دولت مواجه شده است، گفت: در این زمینه دولت و مجلس نقطه نظرات مختلفی دارند ولی باید در این زمینه با توجه به شرط قانون برای کشف قیمت و واگذاری بلوکی سهام، راهکاری اندیشیده شود که هواداران دو باشگاه ورود کنند تا صاحبان اصلی باشگاه شوند./ خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر