کد خبر: 60269
A

شهردار تهران تذکر گرفت

عضو شورای شهر تهران با تذکر به شهردار پایتخت گفت: روال قانونی تحویل زمین برای احداث برخی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس رعایت نشده است.

شهردار تهران تذکر گرفت

به گزارش دیده بان ایران، افشین حبیب‌زاده روز سه شنبه در یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای شهر افزود: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم، هرگونه واگذاری املاک و اراضی و اموال غیرمنقول به صورت حق بهره‌برداری رایگان یا با شرایط معین باید به صورت لایحه به شورای اسلامی شهر تهران اعلام و پس از تصویب واگذار شود.
وی با اشاره به بررسی موضوع از سوی کمیسیون نظارت شورای شهر گفت: این موضوع در مناطق شهر تهران دیده می‌شود و برای مثال در منطقه 2 نیز این موضوع وجود دارد.
حبیب زاده بیان کرد: طبق پاسخ ارائه شده از سوی شهرداری منطقه دو، قرارداد احداث جایگاه کوچک در این منطقه به صورت متمرکز توسط سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهر تهران و تحت نظارت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران منعقد شده که تاکنون هیچ نسخه‌ای از قرارداد در اختیار مناطق قرار نگرفته است.
حبیب زاده خاطر نشان کرد: درخواست ارائه نسخه‌ای از قرارداد مذکور نیز به سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی ارسال شده که با وجود گذشت بیش از 20 روز، هنوز پاسخی به آن داده نشده است. 
به عبارتی شهرداری منطقه بدون اینکه نسخه‌ای از قرارداد را در اختیار داشته باشد مبادرت به تحویل زمین به شرکت طرف قرارداد کرده که برخلاف روال قانونی است. 
عضو شورای شهر تهران با تاکید براینکه در خصوص چنین پروژه‌هایی لزوم انجام کار مطالعات ترافیکی بر کسی پوشیده نیست، داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی جایگاه‌های مورد نظر و نحوه دسترسی به آن، به نظر می‌رسد در ساخت برخی از این جایگاه‌ها، مطالعات ترافیکی به شکل دقیق انجام نشده است .
وی ادامه داد: شرکت احداث کننده جایگاه، پیاده رو موجود در خیابان را برای احداث سازه مورد استفاده قرار داده و تردد شهروندان را با مشکل مواجه کرده است/ ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر