کد خبر: 60613
A

بی‌اطلاعی معاون تبلیغ حوزه علمیه قم از دعوت‌نامه قیام کفن‌پوشان علیه روحانی و لاریجانی‌ها

محمدحسین نبوی،‌ معاون تبلیغ حوزه علمیه قم: کسی اطلاعیه‌ای در جایی داده است، اصلا به من چه ارتباطی دارد؟/ مگر هر چیزی که در حوزه علمیه اتفاق می‌افتد به من ربط دارد؟

بی‌اطلاعی معاون تبلیغ حوزه علمیه قم از دعوت‌نامه قیام کفن‌پوشان علیه روحانی و لاریجانی‌ها
به گزارش دیده بان ایران؛ محمدحسین نبوی،‌ معاون تبلیغ حوزه علمیه قم ضمن اعلام بی‌اطلاعی از برگزاری راهپیمایی کفن‌پوشان از قم تا تهران در حوزه‌ علمیه قم گفت: مگر هر چیزی که در حوزه علمیه اتفاق می‌افتد به من ربط دارد؟ حوزه علمیه یک حوزه آزاد است و بخش‌های مختلفی دارد.

صبح روز یکشنبه 12 اسفندماه بیانیه‌‌ای در دو برگ در مدرسه فیضیه قم و پس از آن در فضای مجازی دست به دست شد که در متن آن یک تشکل حوزوی بدون و نام و نشان ضمن هدف قرار دادن رییس‌جمهوری و برادران لاریجانی اعلام کرد که در اعتراض به عملکرد دولت و بررسی قراردادهای ننگین از حرم حضرت معصومه (س)  به صورت کفن‌پوش به حرم مطهر خواهند رفت.
 

معاون سیاسی- اجتماعی فرمانداری قم تاکید کرده که تا به حال درخواست مجوزی از طرف چنین تشکلی به آنها نرسیده‌ است و مجوزی هم برای چنین راهپیمایی نداده‌اند.
 

محمدحسین نبوی،‌ معاون تبلیغ حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» ضمن اعلام بی‌خبری از انجام چنین تجمعی تاکید می‌کند که حوزه علمیه یک حوزه آزاد است و بخش‌های مختلفی هم دارد. متن کامل گفت‌وگوی خبرنگار سیاسی اعتمادآنلاین با حجت‌الاسلام محمدحسین نبوی به شرح زیر است:


*نامه و بیانیه‌ای از طرف یک تشکل حوزوی در حوزه‌های علمیه قم مدرسه فیضیه منتشر شده است که در آن اعلام کرده‌اند حسن روحانی، رییس‌جمهوری و برادران لاریجانی را هدف قرار داده‌اند و همچنین اعلام کرده‌اند که قرار است از مسیر حرم تا حرم مطهر در تهران را راهپیمایی کنند. آیا از این بیانیه اطلاع دارید؟
 

اطلاع ندارم.
 

*یعنی این بیانیه را ندیده‌اید؟
 

نه دیده‌ام و نه اطلاع دارم.

 

*با متن و ادبیات این نامه موافق هستید؟
 

من که آن را ندیده‌ام. چیزی را که ندیده‌ام نمی‌توانم درباره آن قضاوت کنم.
 

*چنین حرکاتی را به نفع نظام و کشور می‌دانید؟

من اطلاع ندارم باید ببینم‌شان و بدانم دلیل و حرفشان چیست. همین‌طور احساسی که نمی‌توان صحبت کرد.
 

*دلیلشان قانع‌کننده باشد این کار را توجیه می‌کند؟
 

می‌گویم که من نمی‌دانم چیست. دفعه اول است که در این باره از شما می‌شنوم و اصلا نمی‌دانم چیست. کسی اطلاعیه‌ای در جایی داده است، اصلا به من چه ارتباطی دارد؟

 

*در حوزه علمیه در حال اتفاق افتادن است
 

مگر هر چیزی که در حوزه علمیه اتفاق می‌افتد به من ربط دارد؟ حوزه علمیه یک حوزه آزاد است و بخش‌های مختلفی دارد.
 

*چون آزاد است اجازه دارند چنین کارهایی را هم انجام دهند؟
 

من نمی‌توانم بیش از این صحبت کنم.

 

*توصیه شما به آقایان حوزوی که راه‌حل را در انجام چنین کارهایی می‌بینند، چیست؟
 

معذرت می‌خواهم من دیگر نمی‌توانم صحبت کنم./ اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر