کد خبر: 60762
A

عضو شورای شهر تهران: شورا هم از گزارش به مردم منع شد

عضو شورای شهر تهران گفت: به زودی لیست بدهی‌های شهرداری، تهاترهای صورت گرفته و املاک واگذار شده، روی سامانه شفافیت قرار خواهد گرفت.

عضو شورای شهر تهران: شورا هم از گزارش به مردم منع شد

به گزارش دیده بان ایران؛ ناهید خداکرمی‌ (عضو شورای شهر تهران) درباره سرانجام پرونده‌ تخلفات شهرداری پیشین تهران، گفت: مسائل مالی شهرداری در حوزه تخصصی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر است و ورود به آن ظریف و سخت است، اما در اینکه بی‌انضباطی مالی و حتی لاابالی‌گری در هزینه‌کردها وجود دارد، شکی نیست و همه آن را می‌بینیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: نگاه شهرداری به بانک شهر به‌ مثابه یک قلک بود و همواره کمبودها به واسطه این بانک جبران می‌شد، که همین مسائل باعث شده امروز ما با بدهی بزرگی روبه‌رو باشیم. همچنین تهاترهایی که صورت گرفته، سوالات زیادی را ایجاد کرده است؛ هنوز کسی پاسخی به این سوالات ما نداده و آنقدر حوزه مالی و فسادهای صورت‌گرفته در شهرداری پیچیده است که پاسخ دادن به تذکراتی که در صحن شورای شهر تهران داده‌ایم، کاری سخت شده و ما این را درک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت قبلی و مسئولان بانک شهر باید پاسخگو باشند، اظهار داشت: به زودی لیست بدهی‌ها و تهاترهایی که صورت گرفته و املاکی که واگذار شده، روی سامانه شفافیت قرار خواهد گرفت و آنگاه کسانی که در ایجاد این بدهی‌ها دخیل بوده‌اند، باید بیایند و پاسخگو باشند.

خداکرمی‌ تصریح کرد: امیدواریم قوه قضاییه و نهادهای نظارتی همانگونه که تخلفات را رصد و گزارش کرده‌اند، بتوانند برای مردم هم در این زمینه به صورت شفاف صحبت کنند؛ چراکه درباره گزارشاتی که ما داریم، بعضا می‌گویند محرمانه است و نباید در مورد آنها سخنی بگویید، در حالی که مردم از ما گزارش می‌خواهند. هرجا که می‌رویم مورد سوال قرار می‌گیریم که چرا صحبت نمی‌کنیم. بنابراین امیدواریم قوه قضاییه و نهادهای نظارتی راجع به ابعاد بی‌انضباطی‌های مالی صورت‌گرفته، صحبت کنند.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی درباره تهاترهای انجام‌ شده و نقش شرکت‌ جهان در آنها گفت: شرکت‌ها و بانک‌های مختلفی در این زمینه دخیل بوده‌اند، به طور مثال قیمت‌گذاری‌ بیش از حد معمول روی ملکی صورت گرفته و همین ملک پشتوانه دریافت وام شده و اقساط آن نیز پرداخت نشده است؛ در حقیقت در این حوزه ابهامات به هم تنیده شده و پیچیده‌ای وجود دارد.

وی در واکنش به اینکه در خصوص ابهامات به ویژه درباره شرکت جهان توضیحات بیشتری دهید، گفت: موضوعات مورد ابهام به هم مرتبط هستند و نمی‌توان صرفا راجع به یکی از آنها صحبت کرد، به طور مثال معاملاتی با قیمت‌های غیرواقعی انجام شده است. 

خداکرمی‌ با بیان اینکه گزارشات مالی تا سال ۹۵ منتشر شده و با خواندن آنها به خیلی از جواب‌ها می‌توان رسید، گفت: کنکاش خبرنگاران در گزارشاتی که در سامانه بانک مرکزی منتشر شده، می‌تواند خیلی از سوالات را پاسخ دهد. گاهی ما راجع به همان گزارش صحبت می‌کنیم، اما غیرمستقیم تهدید می‌شویم./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر