کد خبر: 61021
A

گزارشی از حضور شهردار تهران در بنیاد خیریه زینب کبری/ حناچی: یکی از برنامه های شهرداری تهران کمک به NGO ها و تشکل های مردم نهاد است/ ایجاد تسهیلات لازم برای راه اندازی بازارچه های خیریه حداقل کار شهرداری تهران است

پیروز حناچی شهردار تهران به همراه همسرش دیروز از بنیاد خیریه زینب کبری بازدید کرد. مهندس پیروز حناچی شهردار تهران در بنیاد خیریه زینب کبری (س) حاضر شد و ضمن بازدید و آشنایی با فعالیت های آن که در حمایت از ایتام، زنان سرپرست خانوار و استعدادهای تحصیلی محروم از امکانات است، نهالی در باغچه کودکان این بنیاد کاشت.

گزارشی از حضور شهردار تهران در بنیاد خیریه زینب کبری/  حناچی: یکی از برنامه های  شهرداری تهران کمک به NGO ها  و تشکل های مردم نهاد است/  ایجاد تسهیلات لازم برای راه اندازی بازارچه های خیریه حداقل کار شهرداری تهران است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ پیروز حناچی شهردار تهران به همراه همسرش دیروز از بنیاد خیریه زینب کبری بازدید کرد. مهندس پیروز حناچی شهردار تهران در بنیاد خیریه زینب کبری (س) حاضر شد و ضمن بازدید و آشنایی با فعالیت های آن که در حمایت از ایتام، زنان سرپرست خانوار و استعدادهای تحصیلی محروم از امکانات است، نهالی در باغچه کودکان این بنیاد کاشت.

در ادامه این مراسم فاطمه برزگر، مدیر عامل بنیاد خیریه زینب کبری در ابتدای این مراسم گزارشی از فعالیت های این موسسه ارائه کرد.

از ابتدای تاسیس بنیاد تا کنون حدود هزار کودک به صورت شبه خانواده در این مجموعه زندگی کردند که از این تعداد حدود هفتصد کودک به فرزندخواندگی رفته و حدود سیصد کودک بدسرپرست به خانواده اصلی خویش بازگشتند.

فاطمه برزگر در ادامه افزود: بنیاد زینب کبری از سال ۱۳۵۸ به ثبت رسمی رسیده و شروع به کار کرده است. این خیریه شامل دو ساختمان دو طبقه است  که در ابتدای انقلاب در اختیار بنیاد قرار داده شد.

جلوی در اصلی این خیریه هیچ تابلو و یا نشانی مبنی بر موسسه بودن و یا نام این خیریه نصب نشده است؛ درست مثل بقیه خانه‌های محل، یک در عادی همراه با پلاک وجود دارد. تمام سعی خود را کرده‌ایم که بچه‌ها اینجا را مانند خانه خود فرض و احساس کنند. این خیریه خانه آنهاست و مانند شبه‌خانواده در این موسسه زندگی کنند؛ یعنی یک مربی مشخص برای چند کودک مشخص.

 

مدیر عامل بنیاد خیریه زینب کبری افزود: یکی دیگر از کارهای این بنیاد حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویانی است که پدر ندارند و با مادر خود زندگی می‌کنند و از هوش بالایی برخوردارند. برزگر می‌گوید: ما این‌ها را شناسایی کرده و تحت پوشش قرار می‌دهیم و تا کنون حدود 800 فارغ التحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی داشته‌ایم.

 

همچنین حدود 400 خانواده در بومهن با سرپرستی زنان را تحت پوشش قرار داده و یک دبیرستان فنی حرفه ای نیز در آن منطقه تاسیس کرده است.

 

وی همچنین در ادامه خاطر نشان کرد : مجتمع بومهن بنیاد زینب کبری (س) در سال 1380 تاسیس شد و در دو قسمت آموزش و کارآفرینی و امور حمایتی آغاز به کار کرد. بنیاد با تاسیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای در بومهن در رشته های فرشبافی، گلیم بافی، کامپیوتر و خیاطی اقدام به آموزش مادران سرپرست خانواده برای رساندن آنها به خودکفایی مالی کرده است.

این فعال اجتماعی خاطر نشان کرد: بخش فرهنگی بنیاد زینب کبری (س) با حول و قوه الهی در تابستان 1366 فعالیت خود را با هدف کمک به دانش آموزان مستعد مادر سرپرست که در باور ما سرمایه های بزرگ این آب و خاک هستند برای شکوفا نمودن استعدادهای بارز و نهفته این دانش آموزان و جلوگیری از هرز رفتن فرصتهای تحصیلی بعلت فقدان سرپرست و اشتغال اجباری اینگونه دانش آموزان و همچنین راه یابی آنها به تحصیلات عالی آغاز به کار کرد.

در ادامه این مراسم مهندس پیروز حناچی با تقدیر از کارهای صورت گرفته در این موسسه خیریه گفت: اقدامات صورت گرفته در بنیاد خیریه زینب کبری (س) اقداماتی در خور توجه است که نشان دهنده روحیه فداکاری و از خود گذشتگی خانواده مرحوم دکتر تقی ابتکار است.

شهردار تهران درباره کمک به بنیادهای خیریه گفت: یکی از برنامه های که معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران دنبال می کند کمک به NGO ها  و تشکل های مردم نهاد است.

حناچی درباره اقدامات شهرداری تهران برای راه اندازی بازارچه های خیریه گفت: حداقل کاری که مدیریت شهری می تواند در جهت کمک به تشکل های مردم نهاد خیریه انجام دهد کمک به راه اندازی بازارچه های خیریه است.

photo_2019-03-10_11-04-14

photo_2019-03-10_11-04-00

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر