کد خبر: 61066
A

17 هزار معلول پشت نوبت دریافت ویلچر هستند

رئیس گروه تجهیزات توانبخشی و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تامین 17 هزار ویلچر در سال گذشته برای معلولان گفت: حدود 17 هزار نفر پشت نوبت هستند.

17 هزار معلول پشت نوبت دریافت ویلچر هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ مهین رئیس دانا در همین رابطه افزود: افزایش دو تا سه برابری قیمت کالاها و افزایش نیافتن اعتبارات به همان نسبت را می توان علت تعداد زیاد پشت نوبتی ها دانست.
وی خاطرنشان کرد: تامین ویلچر برای افراد دارای معلولیت به این گونه است که یا خود ویلچر را در اختیار معلولان قرار می دهیم یا کمک هزینه ای را پرداخت می کنیم که این رقم برای ویلچرهای معمولی یک میلیون تومان و برای ویلچرهای برقی چهار تا پنج میلیون تومان است. 
وی اضافه کرد: تعدادی از ویلچرها تولید داخل است اما تولیدات داخلی برای تامین نیاز افراد دارای معلولیت کافی نیست. 
رئیس گروه تجهیزات توانبخشی و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: برخی ویلچرها را نمی توان برای معلولانی که هر روز بیرون می روند یا افراد مبتلا به ضایعه نخاعی استفاده کرد.
رئیس دانا درباره اینکه چرا پول کامل ویلچر در اختیار متقاضیان قرار نمی گیرد، گفت: اگر ویلچرها را به صورت کلی خریداری کنیم، می توانیم آنها را ارزان تر تهیه کرده، تعداد بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم به طور مثال ویلچر یک میلیون تومانی در خرید عمده، 700 هزار تومان درمی آید.
رئیس گروه تجهیزات توانبخشی و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: گاهی فرد دارای معلولیت می گوید ویلچرهای شما به درد من نمی خورد که در آن صورت کمک هزینه ای را برای تهیه ویلچر در اختیار او قرار می دهیم.
رئیس دانا افزود: اغلب افراد دارای معلولیت، متقاضی ویلچر معمولی هستند چون ویلچر برقی را تنها کسانی استفاده می کنند که اندام فوقانی و دست آنها دچار مشکل است؛ ویلچرهای برقی راحت تر است اما ممکن است اندام فوقانی بدن را ضعیف کند.
وی خاطرنشان کرد: قیمت ویلچر معمولی چندین برابر ویلچر برقی است یعنی اگر قیمت ویلچر معمولی یک میلیون تومان است، قیمت ویلچر برقی 12 میلیون تومان است.
به گفته وی، از 17 هزار ویلچر توزیع شده از سوی بهزیستی بین افراد دارای معلولیت در سال گذشته، فقط 200 ویلچر، برقی بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر